onsdag 3 oktober 2012

Höstromantik


God morgon,

Sitter här hemma och väntar på att trafiken ska släppa så att jag kan ta mig in till stan och till jobbet. Hade tänkt att vara där i god tid i morse och åkte hemifrån strax efter sju, men fick rätt snart vända hem igen eftersom det tydligen var dubbla olyckor på vägen in. Men ja, rätt skönt var det ju faktiskt att åka hem och sätta sig igen.



Hösten har dragit igång på allvar nu. Tog en liten sväng runt i det dagg (eller kanske regn?) våta gräset. Solens strålar glittrade svagt och finstämt i de väldigt många små, små näten som någon liten spindel lagt ut lite här och där mellan växterna. Och nu när jag har accepterat hösten blir jag som per automatik en riktig höstromantiker. 
Färgerna, luften och kylan, visst är det vackert och jag drömmer mig bort till tjocka tröjor, vantar och en halsduk virad runt mig. Löv som prasslar när jag sakta strosar runt och det där nyplockade äpplet som känns alldeles kallt mot mina läppar efter att precis ha plockats från den nästan kala grenen det hängde på.
Jo men visst är väl hösten vacker och romantiskt. 
Visst är det så.

10 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Jättevackra bilder du visar! Ha en fin dag kram

Unknown sa...

Visst är hösten vacker.
Underbar!

Jag tittade just ut från mitt köksfönster och blev varm då jag såg vår ena buske alldeles röd/rosa i bladen. Som om den nästan brinner, liksom. Wow!

Njut av dagen och hoppas du får en fin dag. Kram vännen, Ulrika

MammaElva sa...

Ja, jag älskar hösten!

Tina sa...

Jag gillar också hösten.
Dofterna lugnet ja det finns många fina saker med den...

kram

Paulina sa...

Ja visst är det vackert! Speciellt om man kan gå in om det börjar regna ;)
Ha en fin dag, trots trafikkrångel!

House number 11 sa...

Fina bilder! Jag tillhör dem som älskar hösten!
Önskar dig en fin dag!
Kram Jenny

Maj sa...

Ser av kommentarerna att det inte bara är jag som är "höstmänniska"...men då menar jag nog lite mer av blå himmel, klar luft, solsken.....Härliga bilder dessa med "korgen".....//M

Lena - gott för själen sa...

Åh vad vackert du beskriver det! Och fotona på korgen är fantastiska. Vilken känsla1

Kram Lena

Lilla fröken Svår | Eskapader bland grislampor och spetstrosor sa...

Vilka härliga bilder, jag som normalt sett avskyr hösten! :)

Helenas enkla vardag sa...

Vilka härliga höstbilder! Tänk om man hade ett sånt jobb, så man kunde vända hem igen! Hos oss skulle det bli katastrof om man inte kom till jobbet!
Kram Helena