lördag 6 oktober 2012

Arla morgon



Även denna morgon har vi varit uppe med tuppen, eller snarare uppe före tuppen för inte tror jag att han orkar kliva upp 5.30. Tuppar vaknar väl klockan 7 eller? Om mina barn skulle göra som tuppen och ta sovmorgon till klockan 7 skulle jag bli överlycklig. 
Lyllos tuppen helt enkelt. 

I vilket fall så har vi vaknat till en strålande morgon och solen lyser försiktigt över dimman som ligger som ett fluffigt täcke över det spegelblanka vattnet. 
Mysigt.
Det är dessutom riktigt lovande för oss som kommer att tillbringa större delen av dagen utomhus. Fixardag nere på barnens dagis här i byn står på schemat. 

Vad gör ni en sån här vacker höstdag? Ska ni vara ute och njuta av hösten?

9 kommentarer:

Sahra sa...

Party för 25-30. Blandat barn och vuxna. Lite stressad men det ska bli så kul att göra ngt annat. Segla ska vi göra idag också. Kram

Susanne sa...

Härlig morgon, här skiner solen men jag ska vara inne o städa...Måste bara tyvärr ;(
Vacker lampskärm!
kram susanne

Hemma på Sjuan sa...

Fin bild!
Här har jag glömt hur det är med morgonpigga barn, de kommer ta sovmornar jag lovar...
Kram Suss

dianasdrömmar sa...

Härlig dag men jag är inomhus och försöker bringa ordning i oredan...kram Diana

Hajan sa...

Hoppas dagen blev så bra som Ni
önskade. Här har varit ett underbart väder hela dagen.
Men jag har jobbat inne ibland
ett måste, men jag njuter på mitt vis,sen när allt är klart.
tack och kram från mig.

Titta in hos Thess sa...

Hej vännen!!
Låter som om din vecka var lite för mycket av det goda =(
Hoppas att du verkligen får chans att vila upp dig i helgen =)

Kram Thess

Titta in hos Thess sa...

Hej vännen!!
Låter som om din vecka var lite för mycket av det goda =(
Hoppas att du verkligen får chans att vila upp dig i helgen =)

Kram Thess

Lena - gott för själen sa...

Här skiner solen också. Trots rejäl trötthet ska jag ta en långpromenad av avsluta nere vid sjön innan jag går hem. Man måste passa på.

Dottern hade 18-årsfest i huset medan vi sov i husvagnen. Jag sov med ena örat "öppet", det slog i dörren, bilar kom och åkte, prat och skratt. När vi kom in vid 10 så var städningen i full gång, de hade skött sig och allt hade gått bra. Puh!

Ha en fin söndag.

Kram Lena

Beautifulosophy sa...

Ja jag önskar också lite senare tuppar! Vår yngsta går upp kl 06, prick, alltid! Hur är det möjligt när man är ett år att veta att kl är 06 varje morgon...suck... kram Caroline