söndag 20 oktober 2013

Tjejhelg


Mina allra äldsta vänner. 
De finaste vännerna som jag känt i nästan hela mitt liv. Vi har följt varandra från lekis och genom hela livet.
Att ha vänner som man känt "forever" och som vet allting om mig och hela min bakgrund är väldigt tryggt och väldigt skönt och jag är väldigt lycklig över att jag har de här tre tjejerna i mitt liv.


En gång om året, under hösten, har vi vår årliga tjejhelg. Helgen då vi försvinner i ett dygn och bara "hänger" med varandra, dricker vin, babblar en massa och har himla mysigt. I år var vi ute på vackra Fagerdala ute på Värmdö, i Annas underbara sommarhus men som seden sig bör började vi dagen på Bullandö Marina där vi intog vinlunch och mer eller mindre lyckades plundra den enda "shoppen" som fanns på flera mils avstånd.
Sådan start borgar alltid för en lyckad helg.




Efter en lång lunch, lite mer plundring i den endaste lilla butiken och efter en kall men härlig promenad serverade vi oss själva afternoon tea varvat med lite skumpa, även det precis som det sig bör när man har en tjejhelg på landet.


Himla härligt att få komma bort och bara umgås med dem man tycker så väldigt mycket om. De som förstår en så väl och vet de där sakerna som så himla få personer vet. Sådant är viktigt, väldigt viktigt.

Så ikväll somnar jag lyckligt vetande om att en dag med tre vänner kan göra så mycket gott för själen.


8 kommentarer:

Två Trappor sa...

Så fint skrivet, och så underbara, stämningsfulla bilder! Vilken lycka och förmån att ha så fina vänner som följt en genom hela livet.. det är extra värdefullt <3

Kram Madeleine

Lena - gott för själen sa...

Fantastiska bilder! Vilken härlig helg. Det är guld värt med såna vänner. Jag har också en vän från lekis som jag fortfarande träffar.

Kram Lena

Hajan sa...

Jaa, lilla vän det är underbart, jag vet ju eftersom vi hänger ihop ännu.
Men måste vara ärlig, tyvärr tål vi inte något starkt, joo vi tager
men oj så utspätt det är. Men vi är ju alla fyra 82-83 år. Var rädda om varandra , Mina barn tycker det är konstigt, detta är for ever.
kram från Hajan

Ninelin sa...

Ser fantastiskt mysigt ut!
Riktigt avis. . .

Kram N

Titta in hos Thess sa...

Härliga bilder !
Och vilken helg ni haft :)))
Hoppas att du fått tanka riktigt ordentligt med dina bästisar ;)

Kram Thess

Casa of Mia sa...

Ser otroligt härligt ut, tjejhelger behöver man! Kram och trevlig vecka

HOUSE of ADELA sa...

man riktigt känner den härliga stämningen av dina bilder! Så mysigt, vänner är det bästa;)

Kram
Adela

Life´s Silverlining and I sa...

Åh så himla fina bilder du tagit! Wow! Helgen verkar varit helt i min smak. Kram Nilla