söndag 27 oktober 2013

Gårdagens skaldjursfrossa


Oh my, vilken middag vi hade igår kväll.
Skaldjursfrossa fick en helt ny innebörd och faten dignade av skaldjur av alla de former, glasen bubblade av skumpa och skratten studsade mellan väggarna. 

S.Å.  H.I.M.L.A.  G.O.T.T.

Vi hade lyckats få tag på top kvalitet på skaldjuren och det var helt outstanding. Jag brukar tycka att havskräftor är överskattat, för små och vassa och för mycket pill för min smak, ägnar mig hellre åt hummern och ja som ni vet oooooostronen.
MEN, den här gången är jag benägen att hålla med, havskräftorna var magiska. Stora som humrar och med en gudomlig smak. 


Ostronen kom i två former, från Västkusten och så Blanc från Belgien. Jag hällde nog i mig nästan ett tiotal och tradade bort mina räkor mot ostron istället. Inte mig emot. 


 Årets skaldjursfrossa blev en himla härlig tillställning och i morse vaknade hela familjen nästan i chock över att ha sovit ända fram till klockan nio. Klockan nio vintertid betyder ju att klockan egentligen var tio (igår) och så länge har den här familjen aldrig sovit. Så skaldjur, en del skumpa och en himla massa skratt gjorde susen för en god natts sömn minsann.

Nu ska vi alldeles strax lassa in familjen i bilen och ta oss iväg för att ekipera älsklingarna med vinterkläder. Hög tid för det nu.


6 kommentarer:

Hajan sa...

Det låter ju inte klokt men vet Du vad jag fastnade för på dina fina bilder. Det underbara Surdegsbrödet, har Du bakat eller har Du köpt det. Jsag längtar efter Mamma C. dotter min hon bakar så himla gott bröd.
Så trevlig lördag ni hade, här har varit tomt men jag tycker det är skönt i bland.
kram från Hajan

Lena - gott för själen sa...

Men nu är jag ju ännu mer sugen på skaldjur. Gillar också ostron. Ser helt galet gott ut. Skönt att ni kunde sova så länge!

Kram Lena

hemma hos lilla mej sa...

Å vilka underbra bilder ser supergott ut .Hoppas att ni får en härlig shoppingtur.Ha en skön kväll fina du .Kramar Rita

Mittgodastefinaste sa...

Gud det är så gott att äta sig mätt på bara skaldjur!

Hoppas att ni hittade det ni sökte idag! Jag har inte ens inventerat vårat! Det har varit så varmt!

Kram Jenny

Ninelin sa...

Hjälp så gott! Gillar allt - utom ostronen då.

Ser väldigt mysig ut.

Kram N

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Men guuuud så gott!!! Jag älskar skaldjur!