tisdag 1 oktober 2013

Dagens boktips för lite större barn


Halloj

Brrr vad ruggigt det är. Har fryst som en hund när jag stuckit ut näsan utanför huset idag. Inte för att jag har gjort det så värst många gånger under dagen, har nämligen jobbat hemifrån idag, men ändå, några turer att hämta barn och så har det ju blivit.

Jo jag har som sagt mest hasat runt här hemma i slapparkläder och ja, jag gör det fortfarande, men snart ska jag ta ett varmt bad och sen hopp ner pyjamas och skön badrock. 

Mitt lilla tips till er ikväll är boken "Gregor från ovanjord" skriven av Suzanne Collins. En perfekt bok för barn som är lite äldre. Min 9 åring är helt fast, och även jag har blivit helt hooked, så får han inte ens läsa den själv, utan måste vänta på mamma, så läser vi tillsammans, något som han i och för sig inte har så mycket emot. Tvärt om, det är vår egen lilla stund tillsammans och nu längtar vi varje kväll för den är såå spännande.

Dagens lilla boktips alltså - och just det vi har en vinnare av filten i Beach House utlottningen också.
Grattis Lina - som skrev svaret 27 september kl. 10.22. Maila mig din adress så kommer snart världens härligaste filt hem till dig.








5 kommentarer:

Hajan sa...

Grattis till den som vann filten.
Alltid roligt när man vinner något.
Men en sådan fin bild Du tagit med
Liljorna och boken. Måste också fråga är det en lasmpa med de två
fåglarna (undelater) på, mycket snygg.??
Ha det skönt med bok och ungar, det hör ju ihop.

Sahra sa...

Tack för tipset. Låter som något Ludde skulle gilla. Han är ständigt på jakt efter bra läsupplevelser
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Låter som en spännande bok;) Jag läste otroligt mycket som liten och under min uppväxt, något jag fortfarande gör såklart, men hinner inte på samma sätt längre. Kanske kan bero på att bloggandet tar lite tid med, men det är ju SÅ roligt!
Underbara undulater! Undrar också om det är en lampa eller prydnad?=)

Kramar
Adela

Bromans Bravader sa...

@Hajan och Adela - Det är "bara" en prydnad jag hittade i en liten butik. Kitchig... men jag gillar den!
Kram jannike

Anonym sa...

Vilken rolig prydnad !!!
Helt i min smak, men var kan man köpa den? Vad är det för tillverkare?

Önskar en underbar helg..
// Agneta