tisdag 8 oktober 2013

Hösten flyttar in



Jo, nu när jag har förlikat mig med tanken på höst finns ingen återvändo. 
Nu har naturens egna höstdetaljer fått flytta in och jag tycker att min ljusstake från Housedoctor är perfekt till att bygga små årstidsstilleben. Ljusstaken fick flytta in i ett förråd under vår och sommar, då jag tyckte att den inte passade in, men nu är den så välkommen tillbaka för att förgylla och förstärka höstkänslan inomhus. Den flyttas runt lite vart den bäst behövs och just nu är det i vardagsrummet där jag liksom fortfarande inte kommit till skott med höstdetaljerna och färgerna än.


Har ni tänkt på hur otroligt vackert det är ute nu? Mitt råd till er, imorgon när ni går till bussen, kör bil till jobbet eller bara går utanför dörren. Lyft blicken, titta på färgprakten som omger oss just precis nu. Det är så vackert så det gör ont. Färgerna är helt fantastiska och om några veckor kommer träden vara kala och nakna så passa på att njuta. 
Själv har jag kommit fram till att nog Lönnträdet är mitt favorithöstträd. De stora perfekta bladen i så många vackra skiftningar, allt från gult till mörkaste rött... underbart!

Här hemma har vi nu huset fullt av små trollungar. Både egna och små vänner och nu när magarna är fyllda har lugnet lagt sig med lite Bolibompa i TV soffan. 
Själv andas jag, om så bara för en liten sekund.



13 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Det är fantastiskt vackert ute nu, älskar hösten, och så fint du har gjort! Kram

Lena - gott för själen sa...

Ja visst är det vackert. Har tänkt på det när jag kört hem från jobbet senaste veckan. Så underbara färger! Tyvärr är det svårt att stanna längs den vackraste biten så jag kan inte fota.

Kram Lena

Mamma C sa...

Ja det riktigt sprakar av underbara höstfärger nu.
Kram Mamma C

A House With A View sa...

Åh vad vackert hos dig!! Sååå stämningsfullt! Bara älskar den fina ljusstaken! Och visst är det helt underbart med höstfärgerna!

Stööörsta kramizen aka

Titta in hos Thess sa...

Japp i morgon är det jag som går till skogen med både kamera och korg att samla fina höst grejer i ;))

Puss o Kram

Thess

Ekenäsliv sa...

Så fint!!
Samma favvoträd här=)
Kram Anna

Sahra sa...

Det ÄR vackert. Håller med. Jag gillar eg inte färgskalan den här årstiden. Men jag börjar ge med mig på den punkten. Känner mig omsluten. Och jag försöker ta promenader varje dag bara för att ta in allt
Ha en fin dag.

Ninelin sa...

Mysigt det ser ut. Såg bilden på instq också ;-)

Ha en fin dag!

Kram N

Simone sa...

Hello from Australia! As we celebrate the end of our Winter and beginning of Spring I look at your photos and feel slightly nostalgic about the beautiful Autumn colours.
When in Summer and I've have too much heat I look forward to reading your Winter posts to cool down! :-)
from Simone

Helenas enkla vardag sa...

Jaa jag njuter verkligen av alla vackra färger, helt underbart vackert. Kram Helena

Mittgodastefinaste sa...

Den där ljusstaken är fantastisk!

Vabbar idag så jag har verkligen njutit av höstfärgerna genom fönstret!

Kram jenny

hemma hos lilla mej sa...

Bara älskar den där ljusstaken .Fick min förra veckan .Tycker att den är så fin .Ha en skön kväll .Kramar Rita

Karin sa...

Härligt att plocka in lite höst att dekorera med, kastanjer och några fina löv kommer man långt med till ett fint bord. Ha det bra Karin