torsdag 24 oktober 2013

En höstig torsdag





Heeej,
Nej jag har inte försvunnit om någon nu skulle tro det, men ännu en hektisk vecka med en del resor, flygplatser och möten går mot sitt slut och som vanligt står man här och undrar vad som hände!

Här hemma ska små trollungar alldeles strax i säng. Medan storasyskonen har varit på dans har jag och lilleman hängt ute, gungat och prasslat runt i alla löv som numer ligger på marken. Tänk för exakt en vecka sedan stod jag på samma plats och beundrade ett stort kastanjeträd som var alldeles översållat med vackra orangea blad, och nu endast en vecka senare finns inte ett endaste litet blad kvar, November närmar sig med stormsteg.

Pannkaksmiddag blev det efter dansen och nu ska den stora i badet och de små i säng. För mig blir det nog ett bad och sen den där manchegon med tryffel som jag plockade åt mig tidigare i dag när jag var och handlade. Kunde bara inte motstå!


2 kommentarer:

Ninelin sa...

Härliga bilder!

Trevlig kväll :-)

Kram N

Hajan sa...

Oj vad sugen jag blev på pannkaka
är ett tag sen,men vi hade ju våfflor för ett par dagar sedan.
Jaa nu går det fort med allt sammans, men i dag hade vi 13+ när
mitt barnbarn kom.

ha det så gott kram Hajan