lördag 5 oktober 2013

Filmtajm och höstromantik


Efter många timmar nere på vår förskola, där vi haft den årliga "fixardagen" och gjort i ordning trädgården för vintern har killarna fått krypa ner i soffan med varsin påse godis för att mysa och titta på lite eftermiddagsfilm.

Själv går jag mest runt och myser, plockar lite prylar, tvättar lite och tänder ljus för att förstärka den där sköna avslappade höstkänslan i kombination med lördag. Jisses vad jag älskar det här, att göra precis ingenting. Det är verkligen något meditativt med det ibland. Snart ska vi iväg på fotbollscup jag och killarna. Pappa och syster har åkt på släktkalas över helgen, och vi andra blev kvar för att kunna vara med just på fotbollscupen.
Men innan dess, ska jag med ett halvt öra lyssna på ljudet av smaskande barn från TV rummet och själv slå mig ner i vardagsrummet med en bok och en cashmerefilt över benen.

Utanför virvlar gula löv omkring, och höstvinden gör att trädens kronor sakta vajar fram och tillbaka. Katten har för länge sedan slutat att gå ut och tillsammans observerar vi hösten från en soffa med mjuka kuddar och varma filtar, sprakande doftljus och en varm kopp thé. 
Höstromantik ja visst!


.

5 kommentarer:

Ninelin sa...

Nä! Det här gillar inte jag!
Sol - var är du?!

Kram N

Casa of Mia sa...

Underbart! Mys på! Kram

Välkommen Hem! sa...

Höstmys, det ska vi också ha här hemma strax, för jag har stått och frusit rumpan av mig på en Fotbollscup jag med idag. Brrrr, så kallt det var!
Nu: tända brasan, några ljus och värma lite soppa!
KRAM och ha en fin höstdag!
(Kika in och vinn ett Rosa Bandet-armband hos mig)
Judita

Life´s Silverlining and I sa...

Åh vad mysigt det ser ut och jag älskar också att gå och strosa runt hemma så där. Fina bilder på dig nedan i skogen. Kram Nilla

Linda sa...

Det låter som att ni hade en skön lördag. Vår var också "lat" och det blev mycket mys med bl.a. tända ljus.

Kram Linda