söndag 6 oktober 2013

Slottsutflykt med mina killar


Mina två killar, brorsorna, leker på gården kring Sturehovs slott dit vi for på en riktig söndagsutflykt idag.

En härlig, avslappnad och på alla sätt och vis skön helg har vi haft och som jag berättade igår har ju jag och killarna varit helt själva i helgen. Fixardag och fotbollscup har vi hunnit med så när söndagen kom, och ännu en fotbollsmatch var avklarad ville vi mysa lite och göra en ordentlig söndagsutflykt. Och vart gör man bäst en söndagsutflykt om inte till ett slott, resonerade vi, och därmed tog vi sikte på Sturehof söder om stan för lite lunch och höstpromenad.


Självklart blev det pannkakslunch för killarna, vad annars liksom när det finns på menyn? Maränger och kanelbullar till efterrätt. Tror två små var mycket nöjda och belåtna över de valen.


Själv valde jag en morot och ingefärssoppa som smakade helt underbart hos Voltaire & vänner som cafét ute på Sturehof heter. Supermysig litet café/restaurang som ligger i vad jag tror är det gamla köket på gården och fantastiskt mycket fina bakverk och goda saker serverades. Ett litet tips om någon skulle ha vägarna förbi, eller vilja göra en liten utflykt.


Och när väl magarna var fyllda och energinivåerna på topp blev det lek i den fina slottsparken. Kurragömma och spring i "labyrinterna" tyckte killarna var fantastiskt roligt och de hade så himla kul ihop. De stunderna är det fantastiskt att vara mamma tycker jag. De stunder när total harmoni råder och allt bara känns så himla härligt och fint. 



Eftersom det var utflykt var någon väldigt bestämd på att en ryggsäck skulle packas med mackor och frukt. Denna bar han sedan stolt runt. Är man på utflykt så är man, eller hur?


En superfin och supermysig höstdag i slottsparken och en dag att bara vara tillsammans och ta hand om varandra, kanske speciellt viktigt när man är några färre än vad man i vanliga fall brukar vara.

Krispig luft, stora fallande löv i höstens alla färger, värmande soppa och de finaste killarna i hela världen.
Kunde inte önska mig en bättre söndag.


6 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Ser verkligen ut som en riktigt härlig söndagsutflykt!
Vi har varit på kalas vi:-)
Kram Anna

Lena - gott för själen sa...

Vilken kanonsöndag! Vi har haft fullt upp med kalasande vi.

Kram Lena

Titta in hos Thess sa...

Vilken härlig dag ni haft !!!
Själv har jag varit hos svärmor på middag.

Kram Thess

Välkommen Hem! sa...

Utflykt var alldeles för längesen vi var på! Så mysigt ni verkar haft det!
Själv var jag i röjartagen och hann med en MASSA idag- skönt! Nu kan kylan och hösten komma!
KRAM KRAM!
Judita

Beautifulosophy sa...

Ser så otroligt mysigt ut! och perfekt för en söndag! kram Caroline

Julia sa...

Que sitio mas fantastico, Las fotografias son muy bonitas, te invito a visitar mi bloc, Felicidades
por tu bloc
Julia
Elracodeldetall.blogspot.com