onsdag 9 november 2011

Ljust och fräscht


Okej. Jag gör mina små försök till att piffa upp hemmet. Tycker ju att det är kul att pyssla och pynta lite sådär. Trivs liksom lite bättre när det finns fina saker för ögat att titta på. Anser att det är viktigt med helhetsintryck och mysfaktor i ett rum. Mår bra av att gå runt och trivas för att jag gillar vad jag ser.
Just precis så.
Så jag lät kreativiteten flöda och gjorde ett litet fint stilleben i köket. Just bara för att jag kunde. För att citronerna låg i en skål och var fula och för att den gamla köksvågen jag fått av mamma bara stod på en hylla och samlade damm.
Just precis därför.
Och Andreas kommer hem och skrattar. Och frågar om jag är med i showen "Ljust och fräscht". Och drar paralleller till Fredrik Lindström och Henrik Schyffert där de driver med inredningsmagasin. Och skämtar om att gå förbi i bakgrunden med ett fat citroner i oskärpa.
Just precis så.

Inga kommentarer: