söndag 18 oktober 2015

Höstskog


Underbara sköna Söndag!
Vi fick ytterligare en solig och vacker hösthelg. Oktober när det är som allra allra bäst.

Jag och mina två minsta gav oss ut i skogen runt tomten för att leka och leta lite trattisar. Tji fick vi, inga trattisar över huvud taget men desto mera lek vilket ju egentligen var roligare.



Gungorna i skogsbrynet är ju en höjdare. I varje fall om man är barn.


Och så lite lek uppe i trädkojan såklart.


Och jag fick handla i skogsaffären, där den sötaste lilla skogskassörskan omsorgsfullt lade upp mina varor på disken och tog betalt i gyllene asplöv.

Hösten är bra vacker när den får vara som idag.
Helgen avslutar jag som vanligt. Yoga med tjejerna och sedan hem och krypa upp i soffan och suga ut det sista av ledigheten innan veckan drar igång igen.


4 kommentarer:

Gunilla sa...

den affären handlar jag gärna i . jag har massor av gyllene asplöv.

Hajan sa...

tänk så mycket man kan hitta på i sin egen skog, Era barn är nog lyckliga för att ha det så.
Man bara tänker på hur det är för så många tusentals barn, när man
ser alla dessa flyktingströmmar-
Och inget kan man göra, vem bryr sig egentligen, set verkar som alla glömmer det i alla fall.
Så bra vi har det.

HOUSE of ADELA sa...

Älskar dina bilder av glada söta barn!:)

Kramar
Adela

Mittgodastefinaste sa...

Lilla söta O, vad han har blivit stor!

Kram Jenny