lördag 17 oktober 2015

Dagens bok




Satt på ett flyg till London i veckan och precis innan jag skulle kliva på insåg jag att jag ju inte hade något att läsa. Så när jag gick förbi pressaffären slet jag åt mig ett exempel av "The Sell", NY stjärnmäklaren Fredrik Eklunds bok om att sälja vad som helst till vem som helst.

Helt klart intressant och vilket driv den mannen har. Otroligt imponerande och även om jag ju kan tycka att vissa saker han skriver och tips han ger är lite överdrivna så är det ju som han säger - Det är inte för inte som han tjänar mer än 10M USD om året (eller hur mycket det nu är, säkert sjukt mycket mer...)

Jag hade i varje fall tre business dagar i härliga London och nu är det lördag och jag gör precis, precis ingenting, vilket det i sig faktiskt är rätt skönt och befriande.

Jo just det, jag läser ju.. och lär mig hur jag ska tjäna (mer) pengar!


Inga kommentarer: