fredag 9 oktober 2015

Frost


I natt kom den då - Frosten!
Likt ett silverskimrande täcke arbetade den i symbios med den tjocka dimman och färgade hela världen till ett moln av silver.



Fantastiskt vackert.
Rådjuren hoppade och skuttade i skogsbrynet och ner på vår gräsmatta och världen kändes sådär underbar och magisk som den är om man tittar efter riktigt noga.
Visst är det så att vi rusar på i våra liv och ser inte vad vi har omkring oss. 
Stanna upp! 
Titta på solen som går upp, eller ner. Lägg märke till de små sakerna och jag lovar att du kommer att känna dig lite mer lycklig. Det är de små sakerna som gör det. Always!


Uppkrupen i soffan serverade jag mig själv min favvofrukost av Rawghurt. Har helt fått dille på min hemmagjorda "yoghurt" där jag mixar en banan, en avokado, några dl frysta blåbär (idag även hallon) och en liten skvätt mandelmjölk. Världens godaste och en väldigt nyttig frukost som även resten av familjen gillar starkt. Toppar med granola som jag vanligtvis köper från Renée Voltaire, eller Pauluns granola.


Ja och så en latte på det då!
När det är kallt ute gäller det att värma sig inifrån och ut.


Så här sitter jag.
Invirad i en filt och ser hur solens strålar smälter silverfrosten och löser upp den mjölkvita dimman som fortfarande ligger som ett mjukt moln över sjön.
Rådjuren har hoppat vidare och jag tar tag i min arbetsdag, fast under en filt och med en varm latte i handen.


3 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Helt fantastiska bilder! Naturen är så vacker ibland. Bloggandet har verkligen lärt mig att stanna upp och njuta av nuet och se det vackra.

Kram Lena

Unknown sa...

Hej, vilken fantastisk blogg du har. Tänkte fråga ifall du vet när och vart mateus porslinet har sin utförsäljning. Är nämligen sugen på att köpa några fat. Hälsningar, ibla :)

Jannike sa...

Tack ibla makdesi! Tyvärr vet jag inte alls, den brukar vara i November på Östsermalm, men har inte hört något iår.
Jannike