fredag 2 oktober 2015

Cykelfest


Halloj där fredagkväll!

Lite glest med uppdateringar här just nu, men livet rullar på i 180 och jag har precis avslutat en ruskigt jobbig vecka. Vetskapen om att hela Oktober innebär en massa jobb och resor är inte heller så upplyftande men det ÄR fredag, och det ÄR två lediga dagar coming up... yeay!


I Lördags var vi med i "the talk of town" här i byn. Årets cykelfest!
Helt otroligt rolig idé där man äter middag hemma hos två okända par och själv arrangerar en av rätterna med hemliga gäster. Totalt träffar man två nya par på varje ställe/rätt och det enda man känner till är vilken adress man ska till och vilken tid man bör infinna sig. Mellan rätterna cyklar man hem till varandra och allt avslutades med en stor fest på Skeppareholmen här nere vid Hasseludden.

Verkligen jätteroligt, om än lite nervöst, men så kul att träffa helt nya människor som man ju faktiskt troligtvis inte alls skulle äta middag med annars. 
Jag som är inne (och har varit i några år) i en fas där jag vill upptäcka och vara med om nya saker tycke ju såklart att det var jättekul!
Tummen upp på cykelfest alltså!

Men det var då!
Nu fredagskväll och jag sitter och slösurfar medan vissa kollar actionfilm.
Imorgon sooova, stall och kalas!


2 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Kul att få ett livstecken från dig! Har hört många som varit på cykelfest och alla är så nöjda. Jag har själv aldrig varit det.

Ha en fin helg!

Kram Lena

Hajan sa...

Det var roligt igen att höra något ifrån Dig.
Instagram har tagit många av den gamla TROJKAN.
Trodde du sällar dig till dem.



Ha nu en bra helg, kan inte uttala nig on Cykelfesten, det är bortom min Horisont.

trevlig helg