fredag 21 juni 2013

Sju sorters blommor


¨

Sent igår kväll var jag ute och plockade mina midsommarblomster. Inte för att de skulle hamna under kudden, för gift hoppas jag att jag inte blir fler gånger. Är så nöjd och lycklig med den mannen som jag sa ja till den där varma dagen i Augusti för snart åtta år sedan.

I varje fall. Kvällen var ljummen och fast klockan var över tio så var det fortfarande ljust och himlen brann likt eld där solen snart skulle dala. En kort stunds mörker skulle den bjuda på för att sedan vända tillbaka och åter ge oss det varma ljuset. För den  ljusaste natten, det är just precis nu.

Mina blommor skulle bli en krans åt den finaste lilla flickan i världen och även bordet skulle prydas med Midsommarblomster, Lupiner och Smörblommor.

Önskar er alla en fantastisk Midsommar!
Själv firar jag med fina vänner och njuter av värmen och ljuset denna vackra Midsommarafton.

4 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Då blir det till att köpa drömhem och trädgård! Kul!

Önskar er en fortsatt fin midsommarhelg!

Kram Jenny

Ninelin sa...

Haft en supermysig midsommar. Hoppas du haft detsamma :-) kram

Life´s Silverlining and I sa...

Superfina bilder! Jättekul att se ert fina hem i drömhem o trädgård också! Vilken utsikt ni har. Kramar Nilla

Ekenäsliv sa...

Galet vackert!!!
Å, inte visste jag att ditt hem var med i senasre D&T, då ska jag löpa till butiken o köpa den. Har tagit lite paus i alla mina prenumerationer nu då man liksom inte hinner läsa allt;-)
Vårt hem kommer snart i Älskade Hem:)
Hoppas din midsommar varit kanon!!!
Jag lyckades väl bli sjuk och saker blev liksom inte alls som amn hade tänkt sig…
Må så gott!
Kraaam Anna