torsdag 9 februari 2012

Packar för en helg borta


Uj uj, packning står nu på schemat. Samtidigt försöker jag hålla koll på ligisterna som gör sitt bästa för att rasera huset och slå ihjäl varandra. Hur sjutton ska jag få med allt jag behöver?
Parallellt packar jag dessutom åt barnen som ska iväg med sin pappa och åka skidor över helgen när jag ska iväg på galej. Inser att vi saknar både det ena och det andra så vi måste svänga förbi ett kvällsöppet köpcentrum och köpa fleectröjor och lite annat innan jag kör in barnen till stan där pappan sitter i ledningsgruppmöte och väntar på att få dem framkörda för att sedan bege sig av norrut. Och när jag sent om sider kommer att komma hem igen så måste jag se till så att huset är ok för våra "gäster" som ska bo här över helgen och passa lilla kissekatten.  Skulle ju vara trevligt att slippa sova med en plastelefant under kudden, det skulle i varje fall jag uppskatta.
Och sedan, imorgon, tidigt som sjutton tar jag ett flyg över till Köpenhamn för att jobba, så allt måste verkligen bli färdigt ikväll.
Men sen -  Malmö!

14 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Den randiga får följa med. Då hittar jag nog dig tror jag ;-)

Ska själv packa snart, men tvättar!!!! just nu. Alltid i sista minuten. Lite smånervös också........kanske man kan tömma minibaren på något.

Sahra sa...

Där snackar vi weekendbag. Schnygg. Man skulle kanske kunna tro det, men väskor är inte min grej. See ya

Titta in hos Thess sa...

Åååå jag vill oxå,men neeej då jag ska jobba,om jag är bitter???
Nej vars jag skojar mest men det hade varit så kul,och framför allt att få träffa dig =)
hoppas du hinner allt du ska och inte stressar ihjäl dig.

Kram Thess

Unknown sa...

Trevlig resa!

Var i Köpenhamn i fredags! Soligt men kallt!

*¨¨*:♥ Nariga februari-kramar från Kungsbacka ♥:*¨¨*:

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Kul, ha en superhelg!
kram

Vintage House sa...

Hej
Hoppas allt gick bra där hemma och allt ordnade sig...
Ha nu en härlig tripp och event, min vän Anna ska oxå dit....
Såg din fråga Bänkskivorna är av betong.....
kram
sandra

Mamma C sa...

Lät lite körigt men hoppas du får det kul i Köpenhamn.
Kram Mamma C

Misslinn sa...

Ohhh vad avis jag blir, hälsa underbara Malmö från mig <3
Hoppas du får en underbar helg
Vilket kök avis igen <3<3<3
Kärlek

Johanna Stålros sa...

Jag har inte ens börjat än och i morgon går tåget visserligen på em- men dagen är redan späckad;) ses!

Tindy sa...

Välkommen till en älskad Metropol:)
Ses snart:)

curlingmamman sa...

Hoppas du får mysigt :) kram

Tina sa...

Önskar dig en underbar helg!

kramkram Tina

Helena Helberg sa...

Åh jag önskar så att jag kunde få följa med till bloggeventet, ni kommer få en helt fantastisk kväll!

Vardaxlyx sa...

Åhh jag önskar dig en kanon trevlig helg sötaste du!!
Kramkram