torsdag 15 maj 2014

Vill ha - Nappula kandelaber


Den här veckan är det någon form av "pressvecka" då alla i inredningsbranschen bjuder in till Pressvisningar runt om i stan för att visa höstens nyheter för press och annat löst folk (jag själv).
Jag brukar få ett gäng inbjudningar men är oftast väldigt selektiv då tid är en bristvara i mitt rätt så fulltecknade liv. Eftersom jag dessutom just nu även lider av den där "icke lusten och icke inspirationen" som jag ju berättat om var jag ännu mer selektiv och .. jo det är faktiskt sant.. .gick endast på en endaste visning.

MEN det var ju såklart inte vilket pressevent som helst. Iittala är ju en jättefavorit och såklart var jag ju tvungen att slinka förbi, om så bara för en liiiten liiten stund, för att få en tjuvkik på det fina som kommer.

Jag föll som en fura för kandelabern designad av Matti Klenell och tids nog ska en sådan få flytta hem till mig. Tänker mig den tänd i höstmyset senare i år, även fast jag egentligen inte vill tänka tankar om höst. Inte nu i varje fall.




Matti Klenell var dagen till ära själv på plats och berättade om sin inspiration och hur hans produkter kommer till liv. Ett nytt glas för Iittala kommer snart och vi fick se några av de tidiga prototyperna.


Nappula Kandelaber - som blir lika fin med långa stearinljus som med värmeljus. Med värmeljusen blir den lite mer diskret - om än en kraftfull pjäs.
Kandelabern är en utveckling av original ljustaken Nappula som Matti designade för Iittala 2012.


Iittalas härliga och sprudlande PR chef Martina som jag lärt känna under senaste året. 
Lite förvånad var hon att jag kom, mitt senaste inlägg om den fattiga inspirationen har visst gjort avtryck i bloggsfären. Såklart alltid lika roligt att få träffa Martina.

Och jag, jag är fortfarande på banan som ni förstår, om än lite svårstartad.
Men skam den som ger sig.





1 kommentar:

Hemma på Sjuan sa...

Vilken fin kandelaber! Iittala brukar ha mycket snyggt!
Visst saknas inspiration till bloggandet ibland...
Ha en fin fredag, kram Suss