tisdag 13 maj 2014

Tomt


Jaha, och så blev det kväll och jag befinner mig någonstans lång borta från den här bloggen just nu.
Mentalt alltså!
Jag antar att det går i vågor, men just nu saknar jag den där kreativiteten som brukar göra att mina blogginlägg känns lustfyllda och något jag inte fort nog kan ta itu med.

Men inte nu!
Det är tomt. 
Tomt och energilöst och jag antar att det är så det måste vara.
 Bara nu. Och bara för en stund.


För även om den här bloggen ska handla om det härliga i livet, om de små tillfällen som sätter guldkant på tillvaron så måste andra delar av mig få komma fram. 
För det är ju det som är jag. Och just nu är det så jag är - tom och utan den där lusten att fotografera och berätta för er vad jag har för mig. 

Så om jag inte är lika närvarande som jag brukar.
Om det ekar tyst här inne då och då.
Och om ni undrar vad som händer.

Jag finns fortfarande här,
men jag behöver hitta och tanka den där energin som gör att jag är jag.
Den som gör att jag är den som ni känner som jag.


10 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Bra att ta en paus då och då och tänka lite tror jag.

Många kramar till dig, vi ses!

Kram Jenny

VÄLKOMMEN HEM! sa...

Men du, vänne, jag tror att luften gick ur dig lite efter din kraftansträngning med Bloggeventet! Inte så konstigt kanske... :-)
Och vet du, jag, Linda och Catta tycks lida av samma åkomma... orden och lusten är liksom slut.
Verkar vara nå´t som går tror jag visst! ;-)
Men snart är de tillbaka ska du se, snart skiner solen igen och då jävlar är vi på banan igen och sprutar skämtsamheter och inlägg på inlägg!
Kramar!
Judita

Hajan sa...

LILLA DU, EN SOM TYCKER DET ÄR SKÖNT I ALLAFALL ÄR JU dIN LILLA KATT. DEN SER UT ATT TRIVAS SOM FISKEN I VATTNET.
hÅLLER MEDOVANSTÅENDE, DET ÄR VÄL INTE UNDERLIGT OM DU TYCKER
DET KÄNNS TOMT. EFTER DESSA INTENSIVA VECKOR SKALL DET KÄNNAS TOMT.
KRAM

Titta in hos Thess sa...

Så har jag känt en hel del under vintern att det liksom kommer och går.
Ta du en pause så kommer det tillbaka ska du se ;))

Kram Thess

Ninni - La Dolce Vita sa...

Känner precis detsamma men tror att vi har för mycket annat som pockar på och tar vår energi just nu. Vill så gärna få tillbaka lusten och orken också men vi får låta det ta den tid det tar. Vi sätter såna krav på oss själva. Livet, fotograferandet och bloggen skall vara lustfyllt. Vi får hitta sätt att tanka så kommer kreativiteten tillbaka. Kram Ninni

Adela sa...

Stor kram finaste Jannice!

Adela

Unknown sa...

Jamen så är det ju verkligen. Det 'riktiga' livet går alltid först och finns det sedan kreativitet och tid till bloggen så gör det det.

Vi se snart igen. Och hoppas att du mår fint.
KRAM.

Lena sa...

Så måste det få vara ibland. Och vi finns här också. Jag gissar att luften gick ur efter eventet. Brukar ju vara så när man har hållit på med större projekt.

Kram Lena

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Ibland orkar man bara inte och då får det vara så.

Jag är tvärtom just nu, ämnena bara trängs i skallen :-)

A House With A View sa...

Sänder massor med styrkekramar till den finaste av bloggerskor <3 <3 <3

//aka