måndag 5 maj 2014

Stora Bloggdagen 2014 - Vilken underbar dag



Alltså, vilken dag!
Tänk att jag faktiskt, i år igen, lyckades ro hem detta "lilla" projekt. Förra året får vi nog säga var ett lyckat event och kanske var jag dum som gav mig in i samma resa en gång till, för hur svårt är det egentligen inte att toppa en succé?

Men,
Jag tycker faktiskt att vi gjorde det. Stora Bloggdagen 2014 tog ett steg framåt och blev just precis den dag jag hade hoppats att den skulle bli.
Tack alla rara ni som kom och alla ni som kom fram och berättade hur mycket ni tyckte om dagen - ni ska bara veta hur mycket det värmer i hjärtat. Utan er skulle ju detta inte bli av så ni förstår nog hur viktigt det är att ni uppskattar vad jag gjort och hur mycket det betyder.

Jag tycker själv att föreläsarna var helt outstanding så stort tack till TrendStefan, Ebba Kleeberg von Sydow, Helena Köhl och LaLinda. Ni gjorde verkligen dagen!

Jaha, men hur var dagen då, sett från min sida? 
Enormt roligt, och enormt hektisk. Till och med så hektiskt att jag liksom helt tycks ha glömt bort att fotografera under dagen. Lite märkligt med tanke på att jag ju är bloggare själv och hade alla möjligheter i världen att föreviga mitt projekt - men nej, jag har lyckats knäppa ett fåtal, rätt så dåliga bilder. Att jag och min kamera just ni inte är bästa vänner och faktiskt rätt trötta på varandra kan också vara en orsak.
Tur då att så många andra har förevigat dagen. Jag har varit och kikat runt hos några av er och "lånat" några bilder. (väl märkta och länkade)

Håll till godo.
Stora Bloggdagen från min sida sett, med mina egna och lånade bilder.

Först ut var TrendStefan som höll en fantastiskt underhållande föreläsning om Trender. Tänk, jag visste att ni skulle älska honom lika mycket som jag. Skratten ville liksom aldrig tystna och när Stefan var klar tänkte jag; Yes, även om resten går åt skogen har ni i varje fall fått valuta för pengarna.


Men det gick inte åt skogen!
Helena Köhl (Drömhus) klev på efter Stefan och även om jag vet hur nervös Helena var innan så gjorde hon ett mycket uppskattat framträdande när hon berättade om sin resa från Narkossjuksköterska till den egenföretagare hon är idag med bloggen som grund och därav Styling och fotouppdrag. 
Heja dig Helena du rockade och gav oss alla lite att fundera över!

(Bild lånad av Välkommen Hem)
Nästa stjärna - ja för stjärna är nog precis vad hon är; var Ebba Kleeberg von Sydow.
Här fick jag spela en roll och agerade "intervjuare" i samtalet med Ebba. Vi hade en spännande diskussion där många från publiken ställde sina frågor och Ebba svarade både proffsigt och sympatiskt.



 Linda Hörnfeldt - La Linda - pratade sen om Bloggen som Business, ett område som engagerade väldigt många av er och man kan nog dra slutsatsen att det här är något ni har mycket funderingar över. En jättenyttig lektion i hur man samarbetar med företag och vilka "Do and Don't" som finns och jag hoppas att ni tar med er några av tipsen.

(Bilder lånade av Välkommen Hem och Sallys Hus)
Nytt för i år var också det "mingelområde" vi hade utanför lokalen där flera sponsorer och utställare stod och visade sina fina produkter. Jag vet att många av er "blev med smycken" där ute och utställarna var nöjda och glada över engagemanget och intresset de mötte!

(Bild lånad från Sallys Hus)

Och så ett stort tack till alla fantastiska sponsorer som på ett eller annat sätt var med oss under dagen. Alla fick en välfylld goodiebag med sig hem och i tre omgångar hade vi ett vinstregn där nog nästan hälften av er gick hem med otroligt fina priser.


Självklart tog jag "selfies" med alla mina föreläsare och lade ut på Instagram.
#storabloggdagen fylldes väl på Instagram under dagen så gå gärna in där och kika. Det är verkligen jättekul att se dagen sammanfattad av så många, på samma ställe. Jag själv finns som @bromansbravader på Instagram, men det vet ni nog vid det här laget.

(Bild lånad av Gott för Själen)

Ja, och så blev det kväll och föreläsningarna byttes ut mot middag och trevligt mingel.
Herre jisses vilken middag Clarion Stockholm hade ordnat för oss. Var vi inte alla rörande överens om att den var otroligt bra? 
En rolig blandning människor blev vi och det var verkligen jättekul att få prata med er lite mer. Under själva dagen är det ju näst intill helt omöjligt men där och då när allt var över fanns tid att höra lite mer om er.

Bäst vi satt där kom SPA-chefen Oskar och knackade i ett glas för att få allas vår uppmärksamhet. Med en viss förvåning tystnade kacklet och vi tittade frågande på denna MAN som uppenbarade sig bland en himla massa tjejer. Vad ville han oss?

Han ville ge oss ännu mer överraskningar och menade att eftersom Clarion Hotel Stockholm är huvudsponsor av Stora Bloggdagen skulle vi alla få en sak till i vår goodiebag, den hade bara inte hunnit hamna däri än. Clarion Hotel Stockholm bjuder oss alla, vid valfritt tillfälle på SPA i deras fantastiska SPA avdelning där Oscar bossar. 
Va?
Är det inte helt fantastisk - vilken huvudsponsor!
Vi kommer att maila ut information om detta till er som var där, så sitt lugnt i båten och ta sen chansen att få lyxa till det med en härlig SPA dag, det kommer i varje fall jag att göra!


(Bild lånad från Välkommen Hem)
Ja, och så löpte kvällen på!
Vissa drog sig tillbaka relativt tidigt, medan andra tog en chans att dricka bubbel långt in på småtimmarna. (Inga namn nämnda...)


Jag kraschlandade i den otroligt fina minisviten Clarion uppgraderade mig till och sov sedan som ett barn ända till dess att det tidiga morgonljuset stack i mina ögon eftersom jag glömt dra för gardinerna när jag lade mig.

Sammanfattningsvis en helt underbar dag och några speciella tack vill jag ge till:

Clarion Hotel Stockholm - En fantastisk huvudsponsor och med en personal som verkligen gjorde dagen till den toppdag den blev! Stort tack!

Victoria - Min medhjälpare i detta projekt som har tagit hand om det administrativa och gjort så att jag sitter här fortfarande vid mina sinnens full bruk! Tack!

Stefan, Ebba, Helena, Linda - Tack för otroligt inspirerande föreläsare

Katti - Min under dagen, personliga assistent som höll mig hårt och styrde upp både mig och dagen, när jag själv ibland svävade bort. Love you!

Linda - En eldsjäl som hjälp mig med den fantastiska hemsidan www.storabloggdagen.com samt det smasching kreativa materialet i inbjudan etc. Du är grym!

Sponsorerna - Alla fantastiska företag som på det ena eller det andra viset bidrog till att förgylla vår dag. Tack till er! Ett speciellt tack också till de sponsorer som fanns på plats: My Dromedary, Comme-Ci, Living& Room och SOS Barnbyar.

Ni - Sist men inte minst! Tack för att ni även detta år ville komma och göra Stora Bloggdagen så bra som det blev! 

Jag ska försöka göra ett inlägg med länkar till era berättelser från dagen. Ge mig bara lite tid till återhämtning! Och om ni vill, länka gärna i kommentaren här nere till ert inlägg så hittar jag det lite lättare. Ni är ju liksom ett gäng...





22 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Tack för ett härligt event kära Jannike, det var verkligen inspirerande föreläsare du dragit ihop.

Min summering av dagen hittar du/ni här:

http://www.dendarvictoria.se/bloggrelaterat/summering-av-stora-bloggdagen/

På återseende, för det blir väl ett event nästa år också ;) .

Kram Victoria

Ninni - La Dolce Vita sa...

Hej,

Är så ledsen att jag inte kunde medverka i år men ni verkar ha haft en toppendag och kväll, härligt! Ett litet önskemål kära Jannike om du orkar och har lust till att anordna bloggdagen nästa år är att inte lägga den på en långhelg. Kanske bra för många som kommer resande men vi är också många som reser bort just då. Det blev ju en sådan helg om man tog ledigt klämdagen i fredags. Nåväl, bara ett litet önskemål. Det är så kul med alla tips och stöd som alla delar med sig av på denna dag och då jag vill lägga mer krut på min blogg igen efter att ha haft lite för mycket annat på agendan ett tag så ser jag fram emot en fortsättning. Älskade bloggdagen och alla fina kontakter man knöt förra året. Tack för att du fixar. Kram Ninni

La Linda / Commeci.se sa...

Tack för en lysande dag och så himla bra uppstyrt! Jag är så glad att min föreläsning verkade vara så uppskattad och de andra var ju verkligen också toppen! Och MATEN - ojojoj så toppen! Hovmästaren var också helt okej. ;)

Och snart blir det bloggkväll på Comme-Ci! Det är så härligt att känna dig, Jannike! Kram!!

Emschen sa...

Jag tycker det låter helt fantastiskt men tiden är illa vald för det är högsäsong på jobbet (Skatteverket) just då. Sen är det ju det där med kostnaden för alltihop blir högre när man måste åka till Sthlm. Fast gör du det igen så ska jag banne mig se om inte jag kan ta mig dit iaf.
Clarion Sthlm är lätt bästa hotellet! Bodde där nästa i två veckor när jag gick kurs förra året igen.

Bra jobbat av dig!

Linda sa...

Tack för i lördags! Och jag vann! Otroligt! ;)

Här kommer länken till mitt inlägg
http://hemochtrevligheter.blogspot.se/2014/05/gardagens-happening.html

Kram Linda

Adela sa...

Jag seeeeeer ju hur kul ni har haft det och vilken fantastisk dag!!
Nästa gång måste det funka för mig,...jag säger bara nästa gång..;)
Grattis till dig Jannice som gjort detta igen! Du är en pärla!

Kramar
Adela

Anonym sa...

Åhhh vad du är duktig. Man riktigt ser succén : ) kram Sofia som ofta önskar sig tillbaka till sin stad Stockholm! Hoppas på att flytta tillbaka om inte allt för många år ; ) En gång Stockholmare alltid stockholmare

helen by the westcoast sa...

Shit att jag ej kom i år. Men "lovar" att vara med nästa år, så du kan redan nu boka in mig!

Ninelin sa...

Nu blir jag inte mindre ledsen över att jag inte kom i väg. . . men det gick bara inte tyvärr, inte den här gången. Även om jag nästan höll på att få med mig Jenny också. . .

Superduktig du är!

Kram N

Life´s Silverlining and I sa...

Det verkar ha varit minst lika lyckat som förra året. Hade så gärna velat lyssna på föreläsarna (har ju haft Stefan till bordet på ett PRevent och han är verkligen trevlig! kan tänka mig att han är minst lika inspirerande som föreläsare) Bra jobbat med detta Jannike. Hade varit kul att träffat dig och flera andra också förstås. Kram Pernilla

La Linda / Commeci.se sa...

PS. http://www.lalinda.se/2014/05/05/bildregn-stora-bloggdagen-2014/

Titta in hos Thess sa...

Jaa vilken galet härlig helg det blev även denna gång!!!
Och jätte bra arrangerat min vän :)))
Tiden går ju bara alldeles för fort ät det värsta och man hinner ju inte alls prata så mycket med varann som man vill ;)
Hoppas att du får vila lite nu och att du kan njuta av allt du gjort :)))

Kram Thess

Mittgodastefinaste sa...

Tusen tack igen Jannike, superbra fixat! Det är så kul att träffa alla!

Och föreläsningarna var fantastiska i år, alla fyra!

Vi ses, kram Jenny

VÄLKOMMEN HEM! sa...

Tusen tack själv du fina Jannike! För att du ordnade detta fantastiska event i år IGEN!
Vi fick inte bara fina goodiebags, massor av inspiration och saker att fundera över, du gav oss även MINNEN och nya bekantskaper, kanske t.om för livet!
Ses igen... nästa år?? Jaaa!!!
Kramar!
Judita

Nadja - nadjaskitchen.se sa...

Tack själv, det var superintressant. Jag kommer gärna nästa år också. Här kommer min länk:

http://www.nadjaskitchen.se/?p=14215

Lena sa...

Tack själv fina du! Jättetrevlig dag och inspirerande föreläsare. Ja, håller med, maten var jättegod. Och vi hade en kul kväll. (Även om vi "tvingades" pipa iväg lite tidigt.

Och tack snälla snälla du för att vi fick göra lite marknadsföring av vårt event genom lapparna i goodiebagsen! Väldigt generöst av dig! Jag hoppas att vi ses på i augusti.

Här är min rapport:
http://gottforsjalen.se/2014/05/rapport-fran-stora-bloggdagen/

Kram Lena

AktivaDagar sa...

Intressant läsa om även om man inte var med... Men hoppas kunna vara det på nån bloggdag framöver...

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Äntligen har jag fått ihop mitt inlägg om dagen :-)
http://fdensammamamman.blogspot.se/2014/05/massa-bra-att-veta.html

mammaxtre sa...

Vilket härligt inlägg!

Ha det bäst!

Ekenäsliv sa...

Heeeeej!
Och tack för ett superfint ordnat event!
Här har jag skrivit om det: http://www.ekenasliv.se/2014/05/den-stora-bloggdagen-2014/
Förstår att det måste ligga många timmars planerande och fixande bakom.
TrendStefan var ju bara helt outstanding, ett föredrag som ju satte ribban högt, men jösses vilken underbar person!
Ha de gott nu!
Kram Anna

Trasselmaja sa...

Hej, jag vann ju den underbara lampan, men saknar ff skärmen till :) Finns det möjlighet att hämta den hos dig eller kan jag då den hemsänd. Vill så gärna få upp lampan :) Den är ju så snygg :) kram Gunilla Asada

playszyk sa...

Dive into a world of possibilities with our hotel search! Discover tailored accommodations, unbeatable deals, and seamless booking. Your perfect stay awaits—experience travel like never before https://www.findbookingdeals.com/en/es/-390625-madrid/