måndag 26 maj 2014

Svinklöv Badhotell


Nu ska ni få höra!
Om det finaste lilla badhotell som jag någonsin sett. Om att svepas en sisådär hundra år bakåt i tiden och tro att man klivit in i TV serien Badhotellet. Vilket man nästan har om man besöker Svinklöv Badehotel på Nord Jyllands västra sida. För där, med Västerhavet och Atlanten som stormar in från kusten ligger detta gråmålade paradis som faktiskt också är just precis den plats där serien Badhotellet spelades in.


Jag och A befann oss just precis här i helgen. 
Var bjudna på 40 års kalas i dagarna tre och passade på att njuta av detta otroliga ställe som är precis sådär rent och ljust och luftigt som man vill att ett "Badhotell" bland sandyner ska vara.


Mmmmumsiga musslor kokta i vitt vin och med späda grönsaker. Smaskigt värre!


Detaljerna är genomgående ljusa och lite gammaldags med vit och gråmålade golv och snickerier. Personalen bär långa vackra förkläden i blåvit randigt tyg och möblerna skulle passa in på vilken glasveranda med stil som helst. Det är väldigt svårt att inte må bra på ett sånt här ställe.



Hotellet ligger mitt ute bland dynerna med bara havet som granne. Inga andra byggnader så långt ögat kan nå. Bara vacker orörd natur och vita långa stränder.


Och    det    är    så    vackert



Snygga män fanns det också, även om de var i sällskap med mig och även om jag är gift med en av dem. Men hej, vad är ett badhotell utan snygga män? Vi pratar helhetsupplevelse här mina vänner!


Jag kan verkligen rekommendera er ett besök här ute i ingenstans om ni skulle ha vägarna förbi, vilket jag inte tror ni har eftersom det ligger just där det ligger. Men det är liksom det som är grejjen. Naturen, ensamheten, miljön och atmosfären. Så även om ni inte har vägarna förbi - ta vägarna förbi för det här stället är verkligen helt underbart.





Härligt härligt och faktiskt lite kul att det är just här som Badhotellet är inspelat. Nu måste jag kika på serien och se om jag känner igen mig. Jag såg första avsnittet men sen blev det inget mer. Nya tag med det alltså.

Kommer jag komma tillbaka?
Garanterat!
Jag och A har en liten dröm om att ta ett par dagar och åka från Badhotell till Badhotell och bara vara och uppleva allt detta vackra.

(Tröja: Filippa K, Byxor Lindex/Holly& White, Skor: See By Chloé, Armband; The Jewelery, Ung Cancer)




4 kommentarer:

Sahra sa...

Hur var rummen? Hade sängarna fotgavel? Lång man förstår du. Och kan på något sätt föreställa mig sängar med gavlar. Låter onekligen sim ett ställe jag skulle älska
Kram

Lena sa...

Ser verkligen ut som ett avkopplande ställe! Mysigt.

Kram Lena

Titta in hos Thess sa...

Men vilket ställe !!!!!
Det är ju helt fantastiskt :)))
Och bara dessa färger ......oooooo
Jaa jag kan nog inte säga så mycket mera ;)

Kram Thess

Maj sa...

Fantastiskt! Satt och tänkte att detta passar ju precis in i en tv-serie.....älskade Badhotellet!