torsdag 29 maj 2014

Frozen Margaritas och helgdag



Det blev visst en något kallare Kristi Himmelfärdsdag än vad jag hoppats på. Men ändå helt ok. Solen strålade även om Nordanvinden ven och fick mig att undra om sommaren redan hade passerat, ganska obemärkt förbi

Vi har bara varit hemma idag och pysslat i hus och trädgård. Ganska skönt det också, att mest ta dagen som den kommer och strosa runt. Det finns ju liksom en en hel del ständiga uppgifter när man är en familj om fem.

Men till kvällen serverade maken min smaskiga Frozen Margaritas som inte var helt "o-starka" och som satte en lite festlig stämning på denna helgdag.  Pulled pork till middag och jag fixade ihop en smaskig dessert när tanken slog mig hur sällan vi faktiskt äter just dessert i det här huset. Det är nog något som jag ska försöka bli lite bättre på, i varje fall till helger och högtider. Det är ju oftast inte så svårt - mest tiden som inte räcker till.

Idag har dessutom jag och min kamera haft en liten kär återförening. Vi dras med tiden närmre tillbaka till varandra och det kan ju bara vara bra efter en time out som var mer än välbehövlig för i varje fall mig.
Ja, tiden får nog utvisa hur vår relation utvecklas och tar sig vidare från där vi står idag.


3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Å så gott!!
Här är dottern o jag lediga i morgon med, sååå skönt:) Maken, han får jobba han;-)
Ha de fint!
Kram Anna

Johanna | Tillvaron.se sa...

Jag hade ställt mig in på att det skulle bli skitkallt och blev positivt överraskad istället, hade pylsat på mig både det ena och andra och svettades istället. Man lär sig aldrig :)

Lät som en oerhört festlig dag i alla fall!

Lina sa...

Vilka drinkar! Blir lite nyfiken på din dessert här nu mitt i natten där jag sitter i vår källare och tänker att jag är lite sugen på allt möjligt men att det är på tok för sent för att gå och ta nåt... Hoppas ni fått lite varmare nu. Vi ha haft sommarvarmt idag och jag drack rosé i linne i trädgården och kände hur solen brände på axlarna. Underbart. Kramar!