fredag 10 oktober 2014

Välkommen Helg


Yes, äntligen Fredag och nu, nu tar jag faktiskt helg.
Huset är nystädat, färska blommor på bordet och jag slänger upp fötterna på soffbordet och andas en liten stund medan barnen i lugn och ro leker på rummen.
Kanske, kanske att jag häller upp ett litet glas rödvin och firar att arbetsveckan nu är slut.
Finns det någon mer underbar känsla än detta?



Ikväll blir det hemmagjord pizza och så klassiskt fredagsmys framför TVn. Känner jag mig själv rätt så kommer jag somna innan barnen, för att sedan vakna efter någon timme, sömnmosig och med energi som räcker hela natten. Hm.. ska försöka hålla mig vaken och gå och lägga mig i normal tid istället.
Jag tänkte eventuellt se filmen om "Princess Diana". Någon som sett den? Är den värd att se?

Imorgon ska jag och Elise ha en tjejhelg i stan. Vi ska shoppa, fika och..... ta da.. bo på hotell. 
Japp, vi tar in på hotell i vår egen stad. Härligt ska det bli och mysigt att få rå om bara henne och ha en riktig mamma/ dotter weekend. Supermysigt!

Nä nu kickar vi igång fredagsmyset här!
See ya!



3 kommentarer:

Välkommen Hem! sa...

Visst är det skönt med helg!
Här blir det hemmagjorda kycklingburgare och Skavlan eller Idol, som vanligt... Filmen, gå den på Tv idag eller ni kanske hyr. Vore spännande att se!
Kram och ha en skön fredag, fining!
Judita

Lena sa...

Vad mysigt med en utflykt med dottern! Ha en skön helg!

Kram Lena

Mittgodastefinaste sa...

Så mysigt med tjejhelg i city!

Kram Jenny