lördag 25 oktober 2014

Höstfika på Systrarna Delselius


Men brrr vad det är ruggigt och ruskigt ute nu. Ett riktigt höstrusk.
För att fira att höstlovet startat åkte jag och småtrollen iväg till vårt favoritcafé igår efter skolan. Systrarna Delselius ute på Värmdö och de hade pyntat ruskigt i hela cafét för den annalkande Halloween helgen. Lite väl läskigt tyckte Oskar.


Varm choklad och chokladmuffins


Och så ett spöke till moi


 Vi gillar verkligen det här stället och åker hit ibland för en mysfika. Där satt vi och pratade om ditten och datten medan viken utanför var grå av dimma och vinden slet upp vågor på vattnet. Ganska så mysigt att få vara inne i värmen då.



Idag har vi minsann ett lika grått väder och efter en sväng till till stallet har vi samlats här hemma och sitter och pysslar med diverse saker medan Andreas står och lagar en chili som doftar fantastiskt från spisen.
Egentligen skulle vi bort på middag ikväll men sjukdomsfall i den andra familjen satte stopp för det så vi får en härlig höstkväll hemma. Jag har svidat om till mjuka myskläder och ska nog snart ta och sippa på ett glas rödvin. 
Ljusen är redan tända och för en gångs skull råder en härlig harmoni här i huset.

Sådana här stunder är verkligen fina.
Väldigt fina.

9 kommentarer:

Titti08 sa...

Vilket mysigt café.
Här i Norrland är det också höstruggigt med regn och blåst....längtar söderut till värmen.
Kram Titti

Hajan sa...

jaa lilla vän, det är sådana stunder man kommer ihåg.
Kommer ni ihåg brukar jag säga ibland, jaa vi kommer ihåg.
De tycker jag är lite larvig, glömmer bort hur stora och vuxna de är.

Hemma på Sjuan sa...

Mysigt café, så härlig start på höstlovet. Kram Suss

Ekenäsliv sa...

Så mysigt café!
Ja sådana stunder och den ni fick igår kväll är dem man bär med sig i hjärtat.
Tack så jättemycket för din fina kommentar hos mig, jag blir verkligen så rörd av allt fint engegemang.
Tack!
Ha en fin söndagskväll!
Kram Anna

Hörnhust nr11 sa...

Ja, hi hi. Här har jag ju varit många gånger. Mysigt fik i Grisslinge. Men nu har vi precis sålt huset på Bullandö så det blir väl att vi kikar in på Systrarnas lite mindre ofta framöver =)
Kram Annika

Helenes underbara jul sa...

Va mysigt det ser ut. Vi ska ha Halloweenfest på lördag, kanske ska inspireras lite av de där vackra bakverken!

Kram

ulrica sa...

Vilket mysigt café, med alla kusliga små bakelser :).

Vad skönt med harmoni, sånt är värt så mycket i vår stressade vardag!

Kram Ulrica
PS! Jag filar fortfarande på det där inredningsreportaget som du skulle få titta på.. jag är bara så feg och får aldrig arslet ur vagnen..

designofluna sa...

Det är så mysigt att sitta inne i värmen och se på ovädret ute.

dianasdrömmar sa...

Vilket mysigt ställe kram Diana