lördag 1 september 2012

Ett rop på hjälp


Officiellt höst!
Här fortsätter regnet att bara vräka ner så höststämningen är det inte direkt någon brist på. Trist bara när man inte kan gå ut och leka med barnen.
Hur som helst så har vi haft en skön start på den här lördagen där jag och de minsta två varit hemma och bara hasat runt i pyjamas nästan hela morgonen. Älskar lördagmornar och den där känslan av att göra ingenting och hela helgen som fortfarande ligger framför en.


Och ja, eftersom det nu officiellt är höst så inser jag ju när jag kikar upp på min header i bloggen att den verkligen borde bytas ut. Inger mer ett intryck av vår än höst och nej, någon vår är det ju inte tal om just nu. 

Så ja, ett ryck borde göras även här inne och fixa till och ordna lite inför hösten.
Men nu är det på det lilla viset att jag liksom har tröttnat på bilder där uppe, skulle vilja ha något mer bestående, inte så säsongs betonat. 

Och då kommer det lilla problemet
Jag är inte direkt kreativ eller kunnig när det kommer till att rita eller grafisk design. Mitt kreativa kall har jag funnit i det här med fotografering och att skriva, men att designa... nope, inte min starka sida.

Då kom jag på den geniala idén - Det kanske är någon söt läsare som besitter de kunskaperna? Någon kreativ person med lite tid över att hjälpa en stackars icke kunnig bloggare? Finns det någon sådan där ute? Någon som om jag ber snällt skulle vilja spåna lite idéer och försöka tillverka en "header" som ska pryda denna blogg. Någon som vill skapa mitt signum?

Skulle du finnas - maila mig på jannikecb@gmail.com

Ikväll blir det ännu en 40 års fest. Vad ska man säga? 
De duggar tätt just nu!

11 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Härligt med 40 års fest, ang header är jag själv i samma tankar och har inga ideer just nu..kram Diana

Anna sa...

Hej!

Hoppas du kan hjälp av någon av alla duktiga bloggar där ute. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig!

Ha en fin helg!

Charlie sa ... sa...

Älskar lördagsmorgnar med! Är just nu upp i min ;)

Smart att fråga om hjälp - jag har också tänkt på det!

Ha så trevligt ikväll, kul med fest.

KRAM

Lena - gott för själen sa...

Jag är tyvärr minus-kreativ när det gäller sånt där, skulle man kunna säga.

Ha det så trevligt på festen.

Kram Lena

Helenas enkla vardag sa...

Fick hjälp med min! Har ingen aning om hur man gör! men någon i cyberrymden kan nog hjälpa dig!
Här har solen skinit helöa dagen! Så vi äter ute i kväll!
Ha så trevligt i dina snygga heels!
Kram Helena

MammaElva sa...

Ha en kul kväll!
Kram

♥Linda♥ sa...

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig heller. Min header gjorde min dotter men det är nog kanske inte vad du är ute efter? Jag har ioch för sig alltid tyckt att du har väldigt fin header och du är ju väldigt duktig på att fota så en fin egenkomponerad höstbild tycker jag vore fint...

Hoppas festen var lyckad!
//Linda

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Jag har liksom samma problem. Skulle också vilja ha något helt annat nu men jag vet inte riktigt vad.
Hoppas du får en riktigt härlig kväll nu. ;)

Stor kram
Jeanette

Mamma C sa...

Jag kan tyvärr inget sådant. knåpar ihop bilder för att fixa min egna header. Hoppas det blev en trevlig 40 års fest.
Ha en skön sööndag.
Kram Mamma C

Tina sa...

Designa är jag bra på men det beror ju lite på vad du tänkt här...

kram

Jess sa...

Jag insåg också att min header inte riktigt passar in nu, midsommarkransen känns inte så höstig :)
Kram