måndag 19 mars 2012

Not in the right mood

Så himla seg och trist start på veckan. Känner ingen direkt glädje och det är en sån dag när allt bara känns trist och fel. Jag är inte sjuk, inte alls, men allt runt omkring mig känns jobbigt och trist. Maskiner hemma som går sönder och allmänt strul med det mesta. Det kan väl i och för sig få vem som helst ur balans. 
Jag är också trött på att vara optimisten. Den som alltid säger att allt blir bra och att inga problem är för stora och inte går att övervinna. Det gör de ju oftast, men just nu vill inte ens jag vara positiv. Ibland vill jag FÅ energi. Inte bara ge.

Men, när man tänker en vända till så är det ju faktiskt så att problemen inte är så stora egentligen. Problem kommer alltid att finnas, i mindre eller större utsträckning. Just nu kan jag ju i så fall glädja mig åt att det är problem som går att åtgärda. Även om det är jobbigt, tidskrävande och suger energi. Men jag har ju familjen. Vi är friska (ja förutom han med feber då) och vi är tillsammans. Vad slår det egentligen? Inte mycket!

15 kommentarer:

Unknown sa...

ja. man får vara lite sådär "pessig" ibland. För att få uppskatta allt det bra man har sedan - när man tänkt ett varv till.

stor kram till fina. fina dig!

CreandoPhoto sa...

Ja, ibland stämmer det att man måste bryta ihop för att komma igen. Det är hälsosamt tror jag, att inte alltid,alltid vara optimist. Klart som korvspad att du ska få energi inte bara ge. Heja dig! Och massor med peppkramar!
Kicki

Lena - gott för själen sa...

Hej!

Jag tror man behöver såna där perioder ibland. Ibland varar de några timmar eller dagar, ibland längre. Det måste få vara tillåtet.

Du kommer snart ut ur dimman.

Kram /Lena (nu med egen blogg)

Titta in hos Thess sa...

Kloka ord min söta vän!!
Men vet du man får faktiskt känna så där ibland och det är helt ok!!!
Men jag förstår precis din känsla,det går till en viss gräns sen är det...STOPP.
Kryp upp i soffan med en kopp te och gosa med de dina så ser förhoppningsvis saker annorlunda ut i morgon.

Många kramar från en som TÄNKER gå till jobbet i morgon(om jag så ska krypa).

/Thess

dianasdrommar sa...

Sådär känns det ibland, man kan inte alltid vara på topp.kram/Diana

Vintage House sa...

Hej vännen,
Tror att vi alla känner så ibland och man kan inte alltid vara på topp.
Jag är själv inte på topp just nu och som du orkar jag inte vara optimist heller men jag vet att det är övergående så det känns ändå helt ok...
Ta hand om dig och gör något litet bara för dig själv....
kram
sandra

Paulina sa...

Jag försöker se det som att man studsar studsmatta. Om man låter sig falla lite hårdare ibland, så studsar man högre sen! Det fungerar för mig. Kramen
/Paulina

Heléne sa...

Gillar Paulinas kommentar här ovan. Fin tanke.

Ibland räcker inte energin och då har man sådana här dagar, det har alla och det måste man få ha.

Men snart är det varmare ute och på söndagkväll går solen ner en timme senare än nu, de långa vårkvällarna är alltså på väg.

Uppmuntringskram!

Bromans Bravader sa...

Hörrni!
Fy tusan vad bra ni är! Tack för uppmuntrande ord, värmer rakt in i hjärtat!
Kram

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Ibland räcker det med att man tänker eller skriver lite för att de dystra tankarna ska vända och bli positiva igen. :)

Hoppas lillgubben piggar på sig snart! Krya på kramar

Mamma C sa...

Man måste få känna lite så där ibland. För allting känns så mycket bättre när man tänker positivt igen.
Kram Mamma C

Life´s Silverlining and I sa...

En värmande kram!

Beautifulosophy sa...

Så känner vi alla ibland (och diskmaskin, tvättmaskin och spis gick sönder inom loppet av tio dagar här...finns ju roligare sätt att spendera pengar på:) så jag förstår dig! Inte för att negligera dig, men du är inte ensam:)

Casa of Mia sa...

Kan känna igen det där, hoppas att det är bättre idag kram

Vuxenmamman sa...

Jag känner så väl igen mig.....varför ska jag gå där och vara så djävla positiv jämt. Att ta motgångar med en klackspark för att mildra för andra.
Sånt tar energi och det sliter ganska mkt.

Men.....om man gör som du gör nu dvs tittar på det som upplevs som problem och försöker se möjligheterna istället så brukar det lätta.

Så ibland får man faktiskt lov att tycka att livet jobbigt men det blir ju inte lättare.

Kram fina