tisdag 6 mars 2012

Hemmadag



Hej världen,
Idag är en sådan där jobba hemma dag. Det är skönt att ha dem ibland. Skönt att kunna hasa runt i noppig kofta och raggsockor. Kunna ta små pauser i hemmet och kanske till och med en promenad i solen. På kontoret blir det ju så lätt att man bara jobbar, jobbar, jobbar. Utan egentliga pauser. Tror inte det är så bra och jag får oftast mer uträttat när jag sitter hemma i lugn och ro.

Var jobbar ni bäst?


Tack alla snälla för era peppande ord. Jag vill inte berätta än vad det är jag tänker på. Just nu vet jag ju inte om det blir så, men jag tror att har man ett mål så kommer man dit. Jag brukar göra det på något sätt. Bananskal hit och dit, men framåt kommer jag faktiskt alltid. Så även denna gång hoppas jag. Måste bara lägga upp en plan och skingra dimman ytterligare lite. Sen så.
Ni kommer få veta. Men ge mig lite tid bara!

Vad gör ni denna soliga tisdag?

16 kommentarer:

Sahra sa...

Jag önskar jag var hälften så snygg som du när jag går hemma och skrotar lite.
Angående mitt senaste inlägg så skyller jag på dig.
Kan du så kan jag typ.
Kram

Jenny sa...

Hej Jannike!
Vad kul att få se en bild på dig, vad söt du är:)

Kraam Jenny

Marie sa...

Känner igen mig så mycket i det du skrev i förra inlägget. Jag känner att något saknas, att jag inte riktigt vet vad det är jag vill osv osv. Hoppas min polett också kan trilla ner snart för det vore skönt med lite ro i kroppen och istället kunna planera och bli motiverad.
Lycka till med det du ska göra!

HOUSE of ADELA sa...

Men snygga tjej! Sååå snygg kan man inte vara när man skrotar hemma!;) Vilket härligt inlägg ditt förra! Hann inte kommentera där utan kör här istället! Du....min känsla när jag träffade dig nu första gången var: Pigg, smart, snygg,alert, driven och kan förverkliga vad som helst! For sure!
Så jag bara väntar på det spännande som kommer....;)

Kramar
Adela

Vintage House sa...

Visst är det skönt att bara storsa runt fast man jobbar hemifrån och jag skulle vara mest effektiv hemma.
har haft besök av Anna så det har varit en mysig dag
kram
sandra

CreandoPhoto sa...

Denna soliga tisdag håller jag mig i sängen och försöker skrämma baciller all världens väg. :)

Jag jobbar nog ändå bäst på kontoret. Eller allra bäst när jag åker ut på något larm, med adrenalin sprutande i systemet. Det är sånt mitt jobb är helt enkelt. Hemma är jag lugn och pysslig och det passar inte med jobbet :)

Kramar

Lilla Majken sa...

Jag jobbar hemifrån, men ibland när disciplinen tryter så skulle jag behöva ett kontor att åka till. Men visst är det skönt att jobba hemma.

Ha en härlig dag, kram Therese

Fru Sederblad sa...

Amen, hallå! Hur snygg är du när du skrotar runt där hemma?! Själv har jag inte ens kammat håret idag, måste jag erkänna... Det behöver man inte om man, som jag, jobbat hemma framför datorn hela dagen.

Vuxenmamman sa...

Hej,
Tack för din åsikt på min blogg. Kul att nya läsare tittar in och jag kommer tillbaka till dig.
Som svar på din kommentar så vill jag säga att du har helt rätt. Var och en får välja och jag gör mitt val.
Det här med sociala medier är inte så nytt längre. Det är bara så stort så man inte hinner med. Tror jag i alla fall. Jag har skrivit ett följande inlägg på det som du skriver lite om där jag länkar vidare till sådana som kan det där om sociala medier, eftersom jag inte på ngt sätt kan den världen. Jag är bara intresserad. Vill du så hittar du länken här. http://vuxenmamman.wordpress.com/2012/03/06/vuxenmamman-och-facebook-gillar/
KRAM från Vuxenmamman

Titta in hos Thess sa...

Det låter helt underbart att få jobba hemifrån....
Önskar verkligen att jag får chansen att göra det en dag.
Hoppas du haft en bra dag.

Kram Thess

Mamma C sa...

Ibland skulle jag oxå vilja jobba hemifrån, men har tyvärr inte den möjligheten ännu. Så jag har jobbat bakom skrivbordet på jobbet och bara tittat på solen genom fönstret.
Kram Mamma C

Helene sa...

När jag fnular (eller jobbar) hemma så är det med trassligt hår, gojs i ögonvrån, pyjamasbyxor och en tjock tröja. Tills det är dags för andra i familjen att komma hem, då brukar jag skärpa till mig lite i alla fall.

Jag ser absolut inte så pigg och fräsch ut som du gör :-) Även om jag önskar.

Kram

Tina sa...

Hallå snygging!
Idag är det ju onsdag och ledig dag för mig..

kram

Casa of Mia sa...

Vilken fin bild på dig, skönt att gå hemma och skrota och jobba, det gillar jag bäst! Spännande med förändringen du skriver om i förra inlägget, kram

Unknown sa...

hej du fina.

jag sitter och fryser framför mina pärlor.
och jobbar på min webshop. ja herre gud.
programmerare är jag INTE!

kram & ha en bra jobba-hemma-dag!
ulrika

Pernilla sa...

Spännande med dina planer! Ser fram emot att höra mer. Jobba hemma hade varit underbart! Lite svårt som fritidspedagog dock ;-).

Min tisdag spenderades med familjen på soliga Koh lanta. Dessvärre blev Noah hastigt sjuk på kvällen så det blev en lång ambulanserna till Phuket hospital - och där är vi ännu... Kanske blir vi utskrivna på måndag...

Kram P