fredag 20 december 2013

Jul i Stockholm




Även fast snön lyser med sin frånvaro gnistrar Stockholm i sin vinterskrud.
Biblioteksgatan i onsdags, kameran var medsläpad och förhoppning om att föreviga julbordet på Berns. Men så blev det inte för, batteriet var i princip slut när jag väl skulle fota. Några få stadsbilder fick jag med innan batteriet dog.


Berns alltså, och jag kan verkligen rekommendera det julbordet. Vi åt till vi nästan sprack och de att jag lämnade så mycket som jag gjorde av gottebordet, det grämer jag mig för nu i efterhand. Hade nog gärna gått loss på det i hungrigt tillstånd snarare än fullproppad av alla andra fantastiska rätter som redan låg som en stor klump i magen.

Men Stockholm - jag gillar dig, det vet du och nu under mörka delen av året är du så fin. I morse åkte jag tidigt, tidigt genom en mörk stad. Överallt var det ljusslingor, granar och pynt. Fint så man nästan smäller av!



Och så igår kväll då. 
Då sonen fick revansch och framförde vackraste julsångerna i kyrkan.
Fint så det förslår och lillasyster var nog imponerad där hon ställde sig längst fram för att beskåda kören.
Nu har jullovet börjat på riktigt, jag har några små saker kvar att ta tag i men sen - Hej ledighet!


5 kommentarer:

Unknown sa...

Javisst är Stockholm vackert, var längesedan jag var där nu. Får jag fråga vad du jobbar med?

Ha en skön kväll
//bara anna

Lena - gott för själen sa...

Ja, trots mörkret så är det ju rätt vackert med alla ljus! Härligt med julledigt. Jag har en arbetsdag kvar.

Kram Lena

Lena - gott för själen sa...

Ja, trots mörkret så är det ju rätt vackert med alla ljus! Härligt med julledigt. Jag har en arbetsdag kvar.

Kram Lena

Ninelin sa...

Visst är det vackert runt om oss :-)

Håller med, hej ledighet, åh vad jag har längtan.

Kram N

mammaxtre sa...

Hej ledighet, lät trevligt!

Stockholm har och erbjuder julstämning. Håller med!