måndag 22 juli 2013

Tips för sommartorra hår


Är det fler än jag som får ett torrt och slitet hår under sommaren? 
Jag har ju både tonade och blekta slingor i håret och den starka solen, framför allt runt Medelhavet gör att mitt hår just nu känns sådär trist och livlöst och i stort behöv av en seriös uppfräschning.

Mitt tips ikväll får därför bli Macadamia Natural Oil hårvårdsserie som jag testat nu under våren och sommaren. 

Macadamia Natural Oil produkterna innehåller en blandning av oljan från macadamianöten och olja från unika och sällsynta argan frön från Marocko och sägs ge ett friskt och vackert hår. 
Men bäst av allt är att produkterna inte innehåller några som helst sulfater eller parabener. Jag har använt sulfatfritt schampo nu i över tre år och jag märker verkligen skillnad på min hårkvalitet så en produkt utan sulfater är numera ett måste för mig.

Jag kör på både schampo (Rejuvenating shampoo) och balsam (Moisturizing Rinse) samt en hårmask (Deep repair mask) som passar extra bra nu när håret är lite extra torrt och slitet. Dessutom använder jag mig av den fantastiska oljan (Healing Oil treatment) som jag masserar in i handduks torkat hår efter tvätten och innan jag fönar det (om jag nu skulle orka ta fram fönen, inte så mycket nu under sommaren kan jag tillstå).
Oljan går även att använda i torrt hår och luktar helt gudomligt.

Sådär ja - mitt lilla tips ikväll!

(Ni hittar alla produkterna HÄR om ni skulle vilja veta mer)

2 kommentarer:

Hajan sa...

Det har jag använt ett bra tag nu.
mitt är från Natur-Källan och
heter Arganolja. 100% naturlig
arganolja. ecocertifierad i små
fina glasflaskor. som jag bara tager droppar av.
Dessa har jag köpt av min Frisörska. Tager det även direkt
på huden när det känns för torrt.
Då du har alldeles rätt, den är bra.

dianasdrömmar sa...

Tack för tipset :) kram Diana