tisdag 29 november 2011

Idag


Hemma igen efter en låååång dag. Uppe med tuppen och ut till Arlanda. Marginalerna var goda, inte superlånga men goda. Precis som jag vill ha det. Tyvärr ville någon annan något annat, så mitt flyg var mer än en timme försenat. Så det vara bara att vanka runt på flygplatsen. 

Vad händer när man vankar runt planlöst?
Jo, impulsköpen tornar upp sig som ett svart moln. Som en tornado med enda mål att sluka min plånbok och mina besparingar med hull och hår.

Och hur gick det idag då?
Nej, inte bättre än vanligt. Med andra ord, tornadon förde mig in i taxfreens parfymavdelning och väl där kom jag på att jag ju är i ett stort behov av en ny ansiktscreme. Hm, hm. 
Och när jag plötsligt fann mig själv där i kosmetika avdelningen uppenbarade sig så lägligt en välsminkad och välparfymerad dam som med lock, pock och smicker lyckades bevisa för mig hur mycket jag behövde just den här cremen. Fasen att jag ska gå på det varje, och ja, nu menar jag varje gång.

En dag på kontoret avslutades med samma resa tillbaka, fast nu i en annan butik och den här gången klarade jag av det själv, utan försening och utan väldoftande dam. Väl på planet hem plockade jag upp ett nummer av Sköna Hem och tog mig ett glas vin. Och ja, det var jag nog värd trots allt. Tornados och välsminkade damer tär på krafterna.

Gonatt!


1 kommentar:

Elina sa...

Känner igen mig :) Dom lyckas alltid få till det dom där försäljarna. I alla fall i affärerna. Telefonförsäljare kan jag hantera.