söndag 2 november 2014

Vad du är söt min lille ponny...



Gulligt eller gulligt?






Någon tog en liten paus i gräsbacken


God eftermiddag i höstrusket

Idag har jag och de två minsta spenderat dagen inomhus. Vädret lockar ju inte så där jättemycket och de har båda två en förkylning i kroppen och ligger på gränsen till feber så i ett försök till att få sjukdomen att inte bryta ut stannar vi inne och myser idag.

Jag såg att jag ju dessutom hade kameran full med bilder på den lille lurvige - så håll till godo med ett bildregn här ovan av den lille söte ponnyn som bor längst inne i Elises hjärta.

Men som sagt, vi spenderar dagen inne idag.
Vi badar skumbad med tända ljus i badrummet, målar naglarna, bygger koja och läser saga och nu har vi kurat ihop oss nere i soffan och tittar på mysiga Bröderna Lejonhjärta.
Till råga på allt fick jag dessutom ett infall och körde ett pass yoga här hemma, något som inte skett på jag vet inte hur länge, så undrens tid är kanske inte förbi. Oj vad jag behöver det känner jag, det är verkligen dax att jag tar tag i mig själv nu när det kommer till den biten.

Och så är jag så sjukt sugen på scones så det är inte omöjligt att det blir det ikväll för att liksom toppa höstmyset och en dag inne så mycket som det bara går.

En sån här ruskig dag är ju faktiskt helt ok att spendera inomhus med små söta trollungar.
Det är ju inte så att det lockar att gå ut direkt.




2 kommentarer:

Lena sa...

Gud så söta de där två är tillsammans! Ja, idag var det verkligen tråkväder. Och igår. Blääää!

Med den vanliga turen så blir det väl sol imorgon.

Kram Lena

Hajan sa...

Kära nån har gått igenom er bloggvänner och har missat denna
fina ridtur, ibland orkar man inte heller men gillar dina ungar
har ju följt dem så länge nu.