söndag 7 december 2014

Biotajm


Andra Advent idag och julhelgen och den efterlängtade l.e.d.i.g.h.e.t.e.n. närmar sig med stormsteg. Två små veckor kvar att härda ut, sen så!

Jag var nog en aning trött i morse efter gårdagens festligheter, men det hjälpte inte för jag var tvungen att ställa klockan och befinna mig i Saltsjöbadens badhus klockan nio med Elise som går där på simträning.
Fördelen med att komma upp i tid och att ha en tidig aktivitet är ju att man också kommer hem väldigt tidig och fortfarande har en hel dag framför sig.


 Så idag tyckte jag att det nog var dax att skruva upp julfeelingen lite och ta med kidsen på en riktigt traditionell och mysig julfilm. 

Sagt och gjort. 
Jag och mina minsta åkte in till Medborgarplatsen, fyllde upp med popcorn och diverse snarr och bänkade oss framför "Tjuvarnas Jul - Trollkarlens dotter.
En jättemysig film i vilken det snöade konstant och var så där juligt och magiskt, precis som det inte är här just nu, men som det bara ska vara i dessa tider.
Filmen trollband mina små, även om de tyckte att den var lite läskig och spännande stundtals.
En film vi varmt rekommenderar som familjefilm nu i julmystider!



3 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men å vad mysigt det där lät. Jag älskar juliga filmer... Har inga små längre ju men man kan ju kika i alla fall..;)

Så söta dina små bagare är!
ha en fin vecka!
kram Katarina

Hajan sa...

Den har ju verkligen fått bra betyg-
De var ju duktiga i förra Julkalendern också.

Life of Johanna sa...

Lät som en supermysig söndag