tisdag 10 april 2012

Lådan



Välkommen tisdag,

Skönt att "slippa" en vanlig måndag den här veckan, det innebär ju kortvecka även denna vecka och det kan ju aldrig vara fel. Eller vad säger ni? Vi rivstartar denna vecka med mitt utlåtande av min senaste lilla "låda" från Glossybox som anlände för ett tag sedan. 

För er som missat det eller som är nya här på bloggen så hittar ni all information HÄR. Blandad konfekt även denna gång och ja, jag gillar det. Konceptet alltså!


Kiehl's - Ultra Facial Cream
Bästsäljande fuktkräm med squalane, ökenplantor och protein från Antarktis
Gillar faktiskt Kiehl's produkter. Denna creme känns mjuk och skön, och jag tror att för min vår/sommarhy är den kanon. Under vinterhalvåret har jag riktigt riktigt torr hy och då tror jag inte att denna räcker till. (Men jag vet en annan från samma märke som gör det). Sen kan jag inte riktigt hjälpa att undra lite gällande innehållet. Squalane (never heard of), ökenplantor (eh, vad tillför dem? Knappast fukt, eller?) och inte minst "Protein från Antarktis". What? Vad är det? En gammal pingvin som fått sätta livhanken till eller? Vad finns annars för protein där?
Betyg: BBBB
Kommer jag att köpa? Inte omöjligt, men kanske hellre en fetare variant

L'Occitane - Almond Shower Oil
Duscholja från Provence innehållande mandelextrakt och mjukgör huden samtidigt som den återfuktar
Luktar gott och ja, den både rengör och mjukgör. Håller vad den lovar.
Betyg: BBBB
Kommer jag att köpa? Kanske

Crabtree & Evelyn- Antibacterial Moisturising Hand Gel
Antibakteriell gel med en kombination av mjukhet och rengöringÄntligen en antibakteriell gel som inte stinker sprit. Händerna blir faktiskt något mjukare på köpet och flaskan är ungefär en miljard gånger sötare och finare än de man köper på apoteket. Bra pris också, 49 kr för 50ml.
Betyg: BBBB (får inte fem B av den anledningen att jag faktiskt inte vet hur effektiv den är jämfört med de på apoteket vad gäller att ta död på bakterier...)
Kommer jag att köpa? Ja, det tror jag

Burt's Bees - Lemon Butter Cuticle Creme
100% naturlig nagelbandskräm som förstärker och återfuktar naglar och nagelbandNja, doftar lite för mycket och stark citrus för min smak. Bör också testa den lite längre för att kunna ge en bedömning av resultatet, men hittils inga överraskande resultat.
Betyg: BB
Kommer jag att köpa? Nej, förmodligen inte

Mádara Ecocosmetics - Moisturizing lotion
Fuktgivande och uppfriskande kroppslotion med naturliga växtvitaminer, mineraler, bioflavnoider och andra biologiskt aktiva ämnen
Helt ok, men återigen, min torra hy behöver ännu mer fukt. Men jag gillar ekologiska tanken...
Betyg: BBB
Kommer jag att köpa? Nej


Som bonus den här gången hade Kiehl's även slängt i en personlig hudvårdskonsultation i deras butik samt 3 prover som passar hudtypen - och det ska jag nog nappa på. Och så slängde L'Occitane med en fotkräm om man köpter en handkräm och det är ju inte heller fel, om man nu ska köpa handkräm. (Jag är för övrigt ett stort stort fan av handkrämen därifrån)


Allt som allt - Lika kul även denna gång. Bara momentet att få öppna lådan och plocka upp produkterna en efter en gör det värt det, och det är ju inga skitprodukter de slängt i. Inte alls.


Tänk vad en liten låda kan förgylla en dag!

13 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Spännande och kul att få se...jag blir mer och mer sugen på att testa=)

Kramar söta du;)
Adela

Heléne sa...

Åhh, man blir ju väldigt sugen måste jag säga. Så fint paket och små fina saker i, lite som ens födelsedag, fast en gång i månaden.

Kanske ska haka på det där. Ska bara tänka på det ett tag :-) I så fall får ju ange mig som vän så att du får glossypoäng.

Men som sagt, ska fundera på om det är något för mig ett tag.

Kram

Heléne

Heléne sa...

Åhh, man blir ju väldigt sugen måste jag säga. Så fint paket och små fina saker i, lite som ens födelsedag, fast en gång i månaden.

Kanske ska haka på det där. Ska bara tänka på det ett tag :-) I så fall får ju ange mig som vän så att du får glossypoäng.

Men som sagt, ska fundera på om det är något för mig ett tag.

Kram

Heléne

CreandoPhoto sa...

Vilken lyx att få hem dessa fina paket. Jag gillar dina recensioner också :)

Kramar

Lina på rumochrabalder sa...

139 KR? Skojar du? Bara lådan i sig torde väl vara värd denna penning. Vilket paket of joy! Så fint, lyxigt och fräscht. Varje mammas dröm. Lyxa sig bort en stund. Jag gillar!

dianasdrommar sa...

Härligt med lite vardagslyx :) kramar Diana

Beautifulosophy sa...

Åh jag glömmer hela tiden att anmäla mig till detta superkoncept! Jag skrev en bloggpost om det när det lanserades i Sverige i januari men glömde anmäla mig själv...tack för att du påminner! Kram!

Annika Soulcityguide sa...

Lyxigt att få Kiehl's-produkt +konsultation! Jag fick inte lika många fina produkter men hoppas på bättre tur med nästa box :D
Ha en skön kväll! Kram

Paulina sa...

Okej. Jag är fast. Får du alltså poäng på något vis om jag säger att det är du som lurat med mig? Hur göra?
Kram Paulina

Johanna Stålros sa...

Jag ska oxå testa på dessa boxar väntar på min första;) Kramar

Snor och Glamour sa...

Vilken härlig låda!! Och så måste jag säga att du tar otroligt fina foton!

Kram

Titta in hos Thess sa...

Ååå den är så fin den lilla lådan,förstår att du gillar när den dyker upp =)

Kram Thess

Vardaxlyx sa...

Lyxigt värre ;-)
Kram