tisdag 12 augusti 2014

Magiska kvällar



Kvällarna är fortfarande sammetslena och näst intill magiska.
Och även om jag börjat jobba igen kan ingenting just nu hindra mig från att gå ner till min sjö när jag kommer hem och ta de där baden som är som balsam för min själ.


Jag sitter där, oftast på bryggan, doppar tårna i det fortfarande varma vattnet och hör hur syrsorna spelar och någon fisk som då och då slår mot den alldeles spegelblanka ytan.


De här kvällarna, när mörkret börjar krypa inpå och allt är precis så stilla och rofyllt, men ändå så fullt av liv som det bara blir en augustikväll i Sverige.

Jag älskar dessa kvällar, och det är nästan så att det smärtar av tanken att det inte kommer att vara såhär för alltid.
Jag skulle kunna stanna i dessa kvällar - för alltid.



5 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Kan bara hålla med dig... Vill inte tänka på att det kommer mörkare tider och snålblåst...
Så det tränger vi undan och njuter av det vi har här och nu.
Kram Anna

Lena sa...

Underbara bilder som förmedlar en ljuvlig känsla!

Kram Lena

Anonym sa...

Härligt! Vad skönt att du tar till vara på dagarna. Det är ju inte slut riktig än!
Önskar dig en skön helg!

CreandoPhoto sa...

Här tycker jag nog att sommaren försvann med besked! Trist, men regnet har öst ner i flera dagar.

Dina bilder, btw, är underbart fina. Älskar reflektionerna!

A-mamman sa...

Fina bilder och helt rätt inställning till vatten och bad ;) Jag har simmat både fredag och lördag även om grannarna tittade konstigt på mig när de hade jeans och fleecetröja samtidigt som jag kom upp för gatan i bikini och handduk. Man måste ju passa på.