lördag 7 september 2013

Halsbandet och jag


Efter en superhärlig dag i både stallet och sedan altanhäng i den underbart varma sensommarsolen är det dax igen för att svida om och gå iväg på fest. 
Idag igen - tänk vad roligt livet är ibland.
Med mig tar jag den här skönheten, som jag suktat efter sedan första gången vi sågs, i somras uppe på NK. Då var mitt fokus att hitta en klänning men vi har inte kunnat släppa tanken om varandra, halsbandet och jag, så igår slog jag till och ikväll gör vi följe på 40 års kalas.


Jag är ju ett stort fan av pärlor och den mer "klassiska" stilen, och älskar den där Chanel looken som liksom aldrig kan gå ur tiden. Min man hävdar då och då att jag klär mig "äldre" än vad jag är, nästan lite som en tant. Men vadå, finns det något mer elegantare än en dam i Chaneldräkt? 
Och nej - där är jag ju inte... än... men nej, jag är inte heller den där trendiga fashionistan som alltid är först med det senaste. 
Nej, som sagt, mer åt det klassiska hållet och det är därför vi passar så bra ihop och kommer ha så kul ikväll.
Halsbandet och jag.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Det är helt ljuvligt!!!!!!!
Ett sådant måste jag genast spana in ... en perfekt kombo till mina egna annars väldigt tunna och enkla smycken.

Gud vad jag gillade ditt halsband.

Och ha det så kul ikväll....
u.

Life´s Silverlining and I sa...

Fantastiskt vackert halsband . Ni kommer nog få det väldigt kul ihop :) ha en fin kväll! Kram Nilla

HOUSE of ADELA sa...

Mycket snyggt halsband och den klassiska stilen är sååå fin tycker jag;)

Kram och trevlig lördagkväll!
Adela

Sahra sa...

Otroligt snyggt. Absolut min stil också. Du kommer garanterat ha superskoj i det
Kram

Maj sa...

Jag har alltid gillat den klassiska stilen alltsedan jag var tonåring. Supersnyggt halsband! Ha så trevligt på festen /M

Lena - gott för själen sa...

Gillar också klassisk stil emellanåt, men jag känner igen kommentaren från maken ;-)

Kram Lena

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Tack Tack Tack! För biljetterna till SPÖK som låg i Goodiebagen från Stora Bloggdagen. Vi var på Cirkus igår och det var verkligen hur bra som helst och vilken julafton för mej. Läs mitt inlägg så förstår du... :-)

http://fdensammamamman.blogspot.se/2013/09/missa-inte-spok.html