måndag 28 april 2014

28 april- årets första dopp



Två galenpannor kände idag att nu är minsann sommaren här, och vem kan klandra dem, vädret har ju faktiskt varit heeelt underbart.
Men jag själv, som också har några år på nacken och därtill en viss erfarenhet när det kommer till varma vindar och vattentemperaturen och relationen där emellan förstod givetvis att vattentemperaturen inte var fördelaktig och att sommaren inte alls är här... riktigt än.


Men det gjorde inte dessa två... som glatt hoppade rakt ner i spat!


Och kom upp ganska så snabbt igen!


Vissa andra tog det hela med ro och betraktade lugnt vårbadarna från tryggt avstånd i en båt i vassen.

Men även om jag inte badade själv så måste det sägas. Vilket sommarvärme, som gör att barnen vill bada - i April! Jag kan nog inte minnas när det senast skedde.


12 kommentarer:

Gunilla sa...

Oj, du senarelade doppet en hel månad. Då i maj är det nog skönare temperaturer. 😍

Beautifulosophy sa...

Wow!
Caroline

Vitae stilo sa...

Ja tänk vad solen kan sätta spratt i kroppen... härliga killar!

Hoppas ni får det bra på eventet på lördag, tyvärr kan jag inte närvara då jag skall till Köpenhamn.

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

Johanna | Tillvaron.se sa...

Galenpannor var ordet. Huva. Men tänk när man var liten. Låg ju i vattnet när som helst. Varken väder, vind eller temp spelade någon roll :)

Queen of Kammebornia sa...

Vilka härliga bilder! Min trettonåring hoppade glatt i på påskafton. Varma kramar och lycka till med bloggdagen! Jag kan tyvärr inte komma... Det var så trevligt förra året!

dianasdrömmar sa...

Tokiga barn, här badar dom också..underbart kram Diana

Sahra sa...

Underbara bilder. Älskar sonens chockmin när han är tillbaka upp på bryggan. Polarn ser ju ut som han skulle kunna hoppa i igen. Galenpannor är ordet. Kram

Martina sa...

Javisst är det härligt men jag håller med dig, att bada nu är lite tidigt, tror vi har ca 10 grader i havet här, brrr ;-)

Ekenäsliv sa...

Har en galenpannan jag med som badade i lördags. 10 grader i havet, brrrrrr!
Snabbt och snabbt upp kan jag säga;-)
Kram Anna

Hajan sa...

Vi och våra båtvänner hade alltid
en oskriven lag, man skulle bada
innan midsommarafton. Vi tyckte
det var häftigt. Dina killar
var inte dåliga, hua mig så kallt
det måste varit.

Lena sa...

Ungar och bad är ett särskilt kapitel för sig. Undrar när brytpunkten är? Haha, det var länge sen man ville bada tidigt. Särskilt sedan vi skaffade uppvärmd pool är motståndet extra starkt.

Kram Lena

Titta in hos Thess sa...

Tok ungar !!!!
Men jag vet att jag var lika galen själv som barn :)))
Hoppas att dom inte blev sjuka på kuppen bara.

Kram Thess