torsdag 27 februari 2014

Blått blått blått



Kommer ni ihåg att jag för ett tag sedan var uppe hos Martina på Fiskars och berättade att jag sett nya designen, eller jag kanske ska säga de nya delarna på Rörstrands klassiska Ostindia, som har blivit Ostindia Floris.
Nu lanseras de nya delarna som är en stor tallrik och en mugg. 
Gillar blått och tror att denna klassiska servis kommer att fortsätta att hålla ställningen en tag till i och med Floris uppdateringarna.

Men längtar man inte lite till sommaren när man ser bilder av porslin och Riddarsporre. Det får mig osökt att tänka på saftkalas ute i sommarträdgården. Oj vad jag längtar!

Ingen sommar här på ett tag dock, i eftermiddag packar vi in oss i bilen och sticker upp till Dalarna för lite skidåkning över helgen, även om jag måste tillstå att jag inte är så där jättesugen på snö just nu.

(Bild från Fiskars)


4 kommentarer:

Lina sa...

Väldigt vackert. Hon kan styla hon, den där Agaton!

Hajan sa...

har haft 3 olika uppsättningar i
blått. Mamma c har fått en omgång.
Servisen Marianne som Sigvard Bernadotte gjort har mitt
Barnbarn fått. Själv har jag kvar
en omgång med alla olika slott på.
ag älskar Blått och vitt.

Snyggt kram

Lena sa...

Hoppas ni får några härliga skiddagar med sol!

Kram Lena

Välkommen Hem! sa...

Älskar det där porslinet!
Du ska se att du blir sugen när du kommit upp. Hoppas ni får sol och fint väder!
KRAM!
Judita