onsdag 6 november 2013

Matta sökes



Ja men där bakom ser ni det, mitt nya fina skåp som jag sådär bara "råkade" köpa.
Än så länge har det inte fått någon bestående plats, utan kommer att få flyttar runt lite för att jag ska kunna "känna in" var jag tycker att det gör sig bäst. Det är mycket möjligt att det blir just där bakom soffan, men som sagt, tiden får utvisa även detta.

Mitt stora huvudbry just nu är som jag skrev igår - matta! 
För att göra det här TV rummet lite mer ombonat och mysigt behöver vi ju verkligen en matta som ramar in soffgruppen. Men det är nu ni måste ni hjälpa mig, vad tror ni skulle passa bäst? Har ni några bra förslag så ge mig dom gärna. Jag är som sagt helt "förvirrad" just nu och vet bara att jag måste hitta en matta snart.
Soffan är en jättestor hörnsoffa som går i grå/lila färg, tyvärr har jag inget bra objektiv som kan ta hela rummet så ni får hålla tillgodo med denna rätt usla bild (nej det är inte lätt att fota i det dunkla novemberljuset). En stor matta alltså, och så bör den ju gärna vara skön för små barfota fötter, kanske lite färg? Eller neutral och satsa på mer färg i kuddarna?

Ja men ni hör ju - total förvirring.


Och så skåpet då
Det fina skåpet som nu bara måste fyllas med vackra ting...


6 kommentarer:

Sahra sa...

Har du kollat in Chatwal Johnsons mattor. De tycker jag är så fina

Maj sa...

Jag har köpt mig en "rutig matta". Rutorna är i oregelbundet mönster i svart,beige,mörkgrå,ljusgrå,creme mm. Tar upp och passar till all inredning jag har i min lilla Lya. Jag tycker du ska titta på en sådan matt och då gärna i lite varma toner. De är tåliga också för det syns liksom inte när man ev spiller något (du har ju dina fina barn med kompisar)eftersom mönstret förvillar jämfört med en enfärgad. Lycka till!

Lena - gott för själen sa...

Så fint skåp. Förstår att du råkade...

Bra att du efterlyser matt-tips. Då kan jag, som också är på jakt men aldrig hinner leta, tjuvkika lite.

Kram Lena

Ninelin sa...

Det blev ju fint med ditt skåp :-)

Ha en fin helg!

Kram N

Junitjej sa...

Vilket vackert skåp!

LIVSGLITTER sa...

Vackert skåp!!!