söndag 30 juni 2013

Vart tar dagarna vägen?


Gårdagens middag blev... inte grillat.. utan världens godaste chili som min man kokar i timmar, och som är riktigt sådär stark och smakrik. Mums!

Pang, pang, pang... är det någon mer än jag som tycker att just nu rusar bara dagarna förbi? 
Det är ju precis nu man vill att de ska gå sakta för att hinna njuta av sommaren. Själv har jag ju några dagar kvar innan min riktiga semester och ledighet börjar, men jag älskar de här dagarna innan. Dagarna som är långa och kvällarna som är ljusa och semesterkänslan redan har infunnit sig i både kropp och knopp, även fast man inte är där. 
Riktigt än.

Men i varje fall, imorgon är vi redan inne i Juli, den månad som jag älskar allra allra bäst, (kanske för att jag själv får fira födelsedag, och det är ju alltid kul) och det är väl vad man får kalla högsommar? 

Men samtidigt - vart tar dagarna vägen? 

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Håller med dig, vart tar dom vägen någonstans. Denna årstid verkar någon snurra på visarna på klockan väldigt fort. Så skönt med semester snart. Jag har ett par veckor kvar innan jag börjar min.
Kram Mamma C

Hajan sa...

Jag trodde det bara var jag som
undrar var tiden försvinner. Men till
och med Ni unga undrar.
Vad trevligt att maken stod för
maten, trevliga överraskningar.

Ha det bra nu, kram från Hajan

Lena - gott för själen sa...

Kan bara hålla med. Helt plötsligt är vi inne i juli. Tycker inte att jag hinner nåt.

Kram Lena

Ninelin - we remember moments sa...

Det går fort nu, det gäller att hinna njuta. . . kramis N

Mittgodastefinaste sa...

Ja vart tar de vägen! Nu blev jag vrålhungrig av din chili här! Dags att laga middag!

Kramar Jenny