lördag 2 juni 2012

Ruskig lördag



Men jisses vilket väder. Är det verkligen andra Juni idag?
En riktig förolämpning mot sommaren skulle jag vilja kalla detta för. Fem grader har vi här och det fullkomligt öser ner regn och det är nästan så att jag tror att alla stora grenarna på träden runt omkring oss ska blåsa ner över huset. Idag gör man bäst i att stanna inne och låtsas att det är höst. Även om det inte var det man hade lust med från början.

Barnen käkar Jellybeans för fulla munnar och kikar på film. En sån här dag är det helt ok.


Men ett litet tecken på att det faktiskt är försommar nu och inte höst är de vackra liljekonvaljerna som jag och Elise gick ut och plockade. Vi trotsade vädrets makter och stövlade rakt ut i regnet. Som tur är har vi liljekonvaljer i massor, nästan in på husknutet så utflykten behövde varken bli lång eller obehaglig.

Liljekonvaljer, jo men då är det väl sommar då!

14 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Mmmm...ljuvligt med liljekonvaljer!

Kramar
Adela

Lina på rumochrabalder sa...

Håller med dig. Vi har lite varmare ocg gjorde en skogsutflykt idag. Vår första sådan. Men hua så kallt det blåste. Vackra vackra liljekonvaljer du har där! (och vilka goda goda godisar i skålen..)
Kram!

Lena - gott för själen sa...

Åh, älskar liljekonvaljer. Måste ut och titta här också nån dag.

Ja, vädret ja. Titta in till mig får du se vad vi ägnat oss åt idag. Är vi galna eller bara lite knäppa, hihi?!

Kram Lena

Kutri sa...

Precis likadant är vädret i sydvästra Finland. Tyvärr. Det är så synd när mantänkar om nya studenter, för idag slutade skolorna och många hem har fest då det skulle vara så mycket bättre och lättare att kunna vistas i ute i trädgården.

Mitt sommarlov började alltså idag, och fast vädret är vad det nu är, är jag själv jättelättad. Jag har brasa i vardagsrummets eldstad, bok i handen och en kopp varmt te på bordet. Tio veckors frihet framför mig. <3

Kutri sa...

Jag hatar det här tangentbordet på iPad. Borde ha skrivit: NÄR MAN TÄNKER.

Grrrrr.

Life´s Silverlining and I sa...

bra att trotsa sommaren med att ta in lite blommor! Kram Nilla

Life´s Silverlining and I sa...

skrev fel:) trotsa kylan skulle det ju vara inte sommaren ha ha

Jess sa...

Jag har förstått att resten av sverige inte är nöjda med vädret idag. I Göteborg skiner solen och himlen är blå! Men ändå alldeles för kallt för att vara juni ;)

Jag tycker också att liljekonvaljer är en superfin blomma! Kram

smile sa...

Ja det här är bara en paus. Man kan ju alltid glädja sig åt att man slipper vattna gräsmattan?

Ha en fortsatt fin lördagkväll!
:-)

Den där Marie sa...

Ja, visst är det väl ett j*vla väder vi har haft idag! Var med barnen på fotbollsturnering på fm, och det blåste, regnade och haglade om vartannat, och jag frööös ända in i märgen :( Huvva!

Vad kul att läsa vad du svarade i ditt förra inlägg! :)
Vart jättepaff när du passade över frågor till mig! Vad kul!!! :)) Jag ska fundera på svar och sen gör jag ett inlägg om det inom snar framtid!

Kram Jonna

Lifestyle By Lena sa...

Åh liljekonvaljer är så ljuvliga, hade ingen aning om att de fanns dr ute i regnet...

Kram

Paulina sa...

Åh liljekonvaljer. De är morsdag för mig. Vi brukade smyga upp tidigt och gå och plocka ett helt fång till mamma när vi bodde hemma! Härligt!

Tina sa...

Hoppas du vaknar upp till sol idag då! Regn är inget vidare..

Ha det fint!

Bara Sara sa...

Här är det simhallsbesök på G, inte så kul att vara ute idag heller!