onsdag 16 mars 2011

Stök

Jag fattar det inte. Eller, jo, egentligen gör jag ju det. Tre barn (och två vuxna) har ju en förmåga att göra det mest välstädade rum till ett krigsinferno på en blinkning. Men hur som helst så är det tamejfaan helt otroligt vad snabbt detta hem stökas till. Jag gör inget annat än att plocka, plocka och åter plocka. Och dammsuga förståss.
Ja, jag har städhjälp, men två dagar efter det att hon har varit här så ser det lika jävligt ut som tidigare, om inte värre. Dessutom har jag märkt att hon fuskstädar, måste ta tag i det också. Jag tycker ju om att ha rent och fint och ordning runt om kring mig. Då mår jag bra, men ibland måste man bara blunda, annars blir man knäpp. Till att hålla den ordningen konstant krävs ett heltidsarbete och jag vill göra något annat av mina dagar än att städa.

Inga kommentarer: