tisdag 1 mars 2011

Mor och söner dag

Sportlov! Trots detta går mina barn på dagis/fritids större delen av denna vecka. Då vi inte ska resa bort, och Andreas jobbar så har de roligare där några timmar om dagen än att gå hemma med mig och bråka med varandra. Fredag har vi planerat in ledighet och ska ta oss till Junibacken och Elise som älskar Pippa ser fram emot att få leka i Pippis hus.

Hur som helst, Elise är ju ledig en dag i veckan och får på så sätt lite "egentid" med mig. Tanken slog mig att kanske Edward skulle vilja hänga med sin mamma en dag nu under sportlovet. Jag frågade honom och visst, det ville han. Så idag fick han vara hemma från fritids. Han hade önskemål om att gå på stan och att äta på restaurang. Sagt och gjort. I morse efter det att vi lämnat av Lisen på dagis så styrde vi kosan in mot stan. Vandrade runt där en stund och mötte sedan upp med Andreas på Hard Rock café när det var lunchdax. En fika lyckades vi också klämma in innan hemfärd.

1 kommentar:

Thiel sa...

Mysigt med mamma-sönder-dag!