fredag 29 oktober 2010

Väntan

Trött, trött, trött.... trött, trött!!
I går kväll runt 22 tiden satte kroppen igång med lite lattjo värkar! Välidgt intensiva med ca 3-5 minuters mellanrum, helt klart mycket kännbara men inte icke hanterbara eller "läge för att åka in värkar". Tänkte att jaha, kanske är det nu som är nu?? Det KAN ju inte vara som förra gången att jag ska gå med värkar i flera dygn innan det händer något!
Värkarna fortsatte i samma takt som tidigare, blev lite mer kännbara med tiden men jag tänkte att denna gång ska jag inte sitta och "vänta" och ta tid. Om det är nu som är nu så behöver jag sova lite först. Så på nåt sätt lyckades jag somna vid 12 men bara för att vakna igen vid 01 tiden av att kroppen fortfarande höll på. Nu dock med ca 5 minuters mellanrum. Jaha - vad ska jag göra nu? Ska jag ringa förlossningen? Jag menar, om värkarna är så täta så kanske det är dax nu - även om de inte är så kraftiga. Men något sade mig att vänta.... Och jag väntade... och väntade... och väntade!
Klockan blev 2 och klockan blev 3 och runt 3.30 blev det lite glesare mellan dem och jag lyckades somna igen.
Men tji, 05.00 var det dax igen. Jag väcktes mitt i en dröm av kramp i magen, rejält, men som sedan lugnade ner sig och bara kom ca var 10e minut fram till ca 07.00 då jag gick upp!
Sedan dess har det varit lite si och så - inget direkt kontinuerligt eller kraftfullt så jag börjar inse att, tyvärr, historien ser ut att upprepa sig!
Jag BEHÖVER sömn - jag är så trött så trött. Lyckade sova i en timme nu mellan 9.30 och 10.30 men där är det stopp!
Frustration!... Jag orkar inte en förlossning på samma sätt som förra gången - med flera vakna dygn bakom mig! Jag vill vara pigg och orka igenom!! Kom igen lilla bebis!! Hittills har du ju varit så snäll mot din mamma!

Jag tror jag tar en promenad i det fina höstvädret, lite luft kanske kan göra susen, ivarjefall för sömnen!

Inga kommentarer: