söndag 16 november 2014

Kalas


Igår hade vi kalas här hemma för att fira den nyblivna fyraåringen.
Familj och vänner kom och jag hade fixat en överraskningstårta till den biltokige fyraåringen.
Den uppskattades väldigt mycket.




Så nu är årets sista födelsedagsbarn avfirat. Ett kalas för dagiskompisarna ska vi väl också få till är det tänkt men det kan vi kanske skjuta på några veckor.

Söndagskvällen nalkas och jag har efter en dag med tidig simträning för Elise och sedan diverse pysslande här hemma hamnat i soffan med tända ljus och gårdagens tårta. Mörkret är så... mörkt, och jag får flashbacks från förra vintern när solen inte visade sig på månader och månader. Åh vad jag hoppas att vi inte får en sådan vinter i år igen. Gärna höst och vinter, men lite ljus tack. Liiite sol som tittar fram skulle inte skada istället för den gråa filten av dis som inte släpper igenom något ljus. Det blir liksom aldrig dag och jag har så himla svårt för just det.
Gärna en vinter som är VIT. Med gnistrande snötyngda granar och stjärnklara kalla nätter. Ja det är jag redo för.
Jag välkomnar advent och julen, men snälla någon, ta bort allt som är grått och trist och låt världen bli vacker igen.

Ikväll blir det söndagsmys och jag tänder ljus och boar med filtar och plädar, visst är det ändå ganska mysigt - trots allt.




3 kommentarer:

Hajan sa...

Åh, Jannicke vilka trevliga bilder från 4 Årskalaset.
Det är en ung man nu, skall jag säga Hurra,hurra,Hurra Huurraa
Jaa, nu får det allt bliva lite ljusare man börjar tröttna.
Jag som sagt, vädret det får man bara ta, men jag också har tröttnat på det grå och mörka,

ulrica sa...

Åh så glad han ser ut, sonen :). Jag tror minsann att han var nöjd över sin fina tårta!!

Ja, nu vill vi ha lite snö och minusgrader, eller hur!

Ha en fin helg!
KRAM

Mittgodastefinaste sa...

Underbar tårta!

En fin helg till dig!

Kram Jenny