söndag 19 oktober 2014

Aktiv helg


Hoppsan.
Helgen flög visst förbi utan att jag skrivit något här inne, och lika dålig var jag under förra veckan på att ge er någon form av livstecken. Jag ska verkligen försöka bättra mig nu och komma tillbaka till min bloggform igen.

Helgen var full av aktivitet och igår stod jag på en fotbollsplan strax utanför Stockholm ända från strax efter sju på morgonen till halv fyra på eftermiddagen. En stolt mamma som såg äldste sonen spela hela fem matcher. De är så himla duktiga och tävlingsmänniskan i mig gjorde att jag tände till och stod och hoppade vid sidan av planen. Jag älskar tävlingar och att vistas i den miljön. Det spelar liksom ingen större roll vad det är, men den där känslan av förhoppning, nervositet, glädje och besvikelse är så ... ja jag vet inte vad. Jag trivs helt enkelt.

MEN... det var så kallt. Och trots hur många lager kläder som helst var jag genomfrusen ända in i benmärgen när vi åkte därifrån.


Killarna åkte ut i kvartsfinalen men jag kunde inte mer än vara lite glad för då slapp jag ytterligare tre timmar i kylan.  Och jag skulle ju hem och värma upp mig och piffa till mig inför den väntande kvällen med utgång i Stockholms nattliv. Det händer ju inte alltför ofta.
Det blev i varje fall en helkväll som startade på Fotografiska med en titt på utställningarna och sedan skumpa uppe i den nyöppnade restaurangen. En kväll som sedan fortsatte på Riche med mer skumpa, ostron och diverse godsaker i bästa vänners sällskap och framåt ett tiden var jag så slut att det nästan gjorde ont och jag var tvungen att ta mig hem så snabbt jag bara kunde och dyka ner i den mjuka sängen.

Tror tyvärr inte att jag fick så mycket bilder från kvällen men jag ska se om jag kan skrapa fram något imorgon.

Nu - Dowtown Abby i sängen.... 


1 kommentar:

Jämtlandshanna sa...

Tänk att den där kylan ska leta sig in hur man än bär sig åt! Kul att det gick så bra för de ändå.
Kram