tisdag 7 maj 2013

Och så blev det kväll



Och så blev det kväll igen och jag dukar fram mitt te, allt enligt beprövad kvällsritual. De nya Swedish Grace kopparna blänker och ger ett löfte om en lugn och fridfull kväll. Precis som det ska vara.
Ute lyser solen fortfarande med sitt varma och mjuka kvällsljus och fåglarna kvittrar sådär som de bara gör när det är vår. De senaste dagarna har naturen exploderat och grönskan tagit fart igen efter den långa vintern i träda. Värmen har åter erövrat sitt grepp om vår by och jag, jag insuper våren med alla mina sinnen och låter den första riktiga vårkvällen omfamna mig samtidigt som jag lyssnar på små sovande andetag på andra sidan sovrumsdörren och låter det varma drycken ge mig just den ro och det välbefinnande jag så väl behöver.

Koppar - Rörstrand Swedish Grace från dukatbord.se och Macarons, en uppskattad present från LaDurée

10 kommentarer:

Dagar av lycka sa...

Åh, de där kopparna är ju verkligen helt underbara! Ha en fortsatt fin kväll!

Kram Anna

Titta in hos Thess sa...

Hoppas det ska smaka ;))

Kram Thess

Anonym sa...

GRATTIS till den lyckade bloggträffen alla verkar lyriska. Hoppas jag kan komma nästa år?! : ) kram Sofia

mammaxtre sa...

Åh vad mysigt det låter!

Hajan sa...

Så skönt för Dig nu och veta att
allt gick ju iland som Du tänkt-
Njut nu och ha det bra.


önskar Hajan

Ekenäsliv sa...

Oj vilken berättelse från kvällen och dess bravader (där fick jag till det;-))
Fasen så proffsig anordnat alltså! Återigen stort TACK!
Njut av ditt thé och kvällen nu, om du inte redan somnat;-)
Kram Anna

saltostil sa...

Vad skönt det låter och vilken vacker bild. Fatet som allt står på ser verkligen ut att vara vackert. Stort tack också för en lyckad lördag. Kortet jag är med på är precis som en bekant uttryckte sig: antingen blir kortet bra eller så blir du lik dig. Tyvärr inget av det. Men men...;-) Allt gott till dig!

Frostrosor sa...

Vilken mysig stund!
Nu snurrar det trögt i kugghjulen när jag ser dina koppar. Jag har ju Swedish Grace-tekoppar med fat också men formen på mina är annorlunda. Är dessa kaffekoppar eller har det månne kommit en ny form av tekoppar?

Ninelin sa...

Ville bara skicka en liten hälsning :-) på ”gamla” vänners dag, såväl som nya ;-) - kram

Anna Ceder sa...

Om jag visste att du jobbade med te-kvällsritualer hade jag ju sett till att du fått ett av mina "visitkort" på bloggdagen, dvs en liten påse med noga utvalt te... Får bli nästa gång! :)