måndag 18 februari 2013

Helgens kalas



Fyller man fem år ska det ju också firas som sig bör, visst är det på det viset, så kalas blev det givetvis här i lördags för närmsta släkten. Själva "dagiskalaset" väntar vi lite med, men visst ska det bli ett sådant också.


Så roligt att bli firad och någon var så full av sprall och bus att det inte gick sitta still.... eller vara tyst!


Smaskig tårta av choklad och jordgubbsmousse... och nej, inte heller denna gång hade jag gjort den själv. Men god var den tyckte både vuxna och barn. 


Kusin Filip sörplar saft ur randiga sugrör från Leilas General store. Min beställning därifrån kom dagen innan så muggar och sugrör hann vi använda, men cupcakesetet med små bedårande ballerinor får snällt vänta till "dagiskalaset".


Mycket, mycket bus


Och så de obligatoriska ljusen på tårtan. Fem till antalet den här gången.
Visst är det härligt med kalas.

Det var delar ur min helg det... annars har jag ju haft ganska mycket fokus på Bloggdagen som ni ju vet vid det här laget. Så kul att så många vill komma!!!!

Nu kör vi måndag så det ryker - eller hur!

Ps. Alla som hittills har anmält sig till Bloggdagen har fått en biljett, så ni behöver inte vara oroliga! En bekräftelse med inbetalningsuppgifter kommer att gå ut i slutet av veckan.
Ni är jättemånga som anmält er, så galet roligt, och än finns biljetter kvar för de som behöver lite extra betänketid....

12 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Klart man måste fira en femåring ordentligt :) ps du har något hos mig idag....kram Diana

Hajan sa...

Det var inte dåligt vilka vackra
tårtor. Kan förstå att lilla
stumpan hade svårt att behärska
sig. Gick det bra i ridhuset
blev hon glad åt ridhjälmen .

Lycka till med allt du håller på
med,det är många trådar att hålla i.
kram / Hajan

Anna Margareta sa...

Så kul med kalas! Jag som så gäårna vill gå på bloggträffen men så kan jag inte. Attans! Kram

Krannina sa...

Härligt med kalas!!!!! Fem år - det är stort :-D


Men - då betyder det att jag ska till Stockholm!!! Fantastiskt!

Kram

hemma hos lilla mej sa...

Underbart med 5 -Års kalas.Härliga bilder.Ha en fin start på nya veckan.kramar Rita ♥

HOUSE of ADELA sa...

Så härliga bilder! Tårtan är ju fantastisk!
Ja guuuud vad kul det ska bli i maj!
Har mailat dig vännen om en sak ang rumsbokningen:)

Kram Adela

Beautifulosophy sa...

Så sött! Och tårtan ser fantastiskt god ut! Kram Caroline

Mittgodastefinaste sa...

Härligt med kalas!

Jag har länkat med bilden från mig idag. Räknade med att jag knipit en biljett då..

Ha en bra kväll //Kram Jenny

Titta in hos Thess sa...

Men vilket härligt kalas och v i l k e n tårta!!!!!
Ser både god och fin ut :)))
Hoppas att det känns bra idag och lite lättare i hjärtat he he .
Kram Thess

P.s Du har mail :)

Unknown sa...

hon är ju bara så galet härlig denna lilla skrutta. vilken personlighet va! så väldans fin!

grattis till henne.


och jannice. wow, vad du är cool som fixar bloggdagen. wooop!

kram,
u

Iris // Alla dagars kaos sa...

Så vacker tårtan var! Såg riktigt mumsig ut!

kram /iris

Unknown sa...

behöver du ett lån? Vi erbjuder personliga lån företag lån, företag lån, bilar lån, hus lån och alla typer av lån, och detta företag erbjuder lån på en mycket låg hastighet 2% procent så om du är intresserad av det lån vi vill att du ska komma tillbaka till så via e-post: jonnafinance@outlook.com