lördag 22 september 2012

Uppe med tuppen


Hur sysselsätter man sig själv och tre barn en lördagmorgon som är sådär riktigt ruskig och mörk som den bara kan vara när hösten faktiskt kommit för att stanna?
Jo man gör nog det bästa man kan, och finner sig i situationen. Tänder ljus, bakar scones och ser till att mysa riktigt ordentligt och låta morgonen gå låångsamt, hasa runt och bara mysa i pyjamas.


Och ja, det var precis det vi gjorde. 
Sen att dagen började redan omkring halv sex för de flesta av oss, jo nog precis allihopa tror jag minsann, 
 det var absolut inte mitt påhitt, men vad gör man när man har morgonpigga barn? 
Men ja, en lång morgon blev det.


Så ja, vi har omfamnat hösten. Tänt en massa ljus och bara myst tillsammans. Det höll ett tag, sen blev det slagsmål och dags att aktivera gänget. Slut med mys och på med gummistövlar och regnkläder och så ut i rusket. En stund höll vi ut men sen lockade värmen och myset alltför mycket igen.


. Och nu har lugnet lagt sig för en liten liten stund här hemma. En liten liten paus att andas och varva ner. Släppa den där fruktansvärda fredagen långt bakom mig och faktiskt känna att det är helg. 
Och helt plötsligt längtar jag efter att få tända fler ljus, koka en kopp te och krypa upp i soffan medan regnet piskar på mina fönster med all sin kraft. 
Och det är då jag inser för första gången.
Jag har accepterat att den har kommit nu
Hösten alltså

8 kommentarer:

Livet enligt Lindus sa...

Underbara bilder!!!
Vilken tidig morgon men din beskriving av den låter hur mysig som helst.
Jag har också insett att hösten är här och precis som du vill jag kura och dricka te. Men man får inte alltid som man vill:)
Ha en härlig fortsättning på helgen!

Miss Tess sa...

Vilken mysig start på lördagen, förutom tiden på uppsigningen;) Som mamma mitt i livet gäller det precis som du skriver att göra det bästa utav det och försöka njuta i det lilla här och nu.

Kram

Lina sa...

Vilken härligt inlägg. Jag tror vi lever lite av samma liv, du och jag. Min morgon började runt tre i morse när båda barnen damp ner på min kudde och slogs i sömnen över mig. Men frukosten var mysig med pannkakor och ljusslingor till regnpisk. Sen åkte pappan på semester och vi blir ensamma hemma ett tag. Men jag längtar till ikväll, och när barnen har somnat öppnar jag nya Family Living och äter chokladpraliner. Och tänder alla mina ljuslyktor. Ha en skön kväll kära du. Heja hösten!

Charlie sa ... sa...

Vad vackra bilder...och det ser varmt, mysigt och så där skönt ut som en lördaghöstmorgon kan vara!


Kram
Lotta

A House With A View sa...

Gahh... vilken stämningsfullt inlägg och så fina ni är!!!!

Önskar dig en finfin fortsättning på helgen!

Kraaaaaaaaaam aka

Hemma på Sjuan sa...

Vilka härliga bilder!
Låter som en riktig myslördag i det här höstrusket...
Kram Suss

Sandra sa...

Det gäller verkligen att hitta sina sätt att göra de där morgnarna extra fina. Du verkar vara riktigt duktig på det! Tända ljus och baka scones, helt min smak. Trevlig söndag!

Två Trappor sa...

Underbara, stämningsfulla bilder! Så vackert ni har det, jag älskar den fina stolen och kudden som ligger i. :)
Kram Madeleine